Άρθρα

Δημιουργία Προχωρημένη Αναζήτηση

Showing 1-50 of 3,676 items.

Άρθρα

 #
IDΤίτλοςΥπότιτλος/οιΈντυποΣελίδες* (θα καταργηθεί -> να πάνε στα στοιχεία βιβλιογραφικής αναφοράς)ΠρωτότυποΜεταφρασμένοΤίτλος πρωτότυπου (για μεταφρασμένο)Γλώσσα πρωτότυπουΣυγγραφέας πρωτότυπου (για μεταφρασμένο)ΣχόλιαΣτοιχεία βιβλιογραφικής αναφοράςΠερίληψηCreated By
  
 
1
2816Τι με μέλει;ΣπινθήρΝαιΕλληνική <p>Τχ. 8 (1902), σ. 120</p>
2
3328Χωρίς τίτλοΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 36
3
3584Φιλοσοφία των ονείρων Εφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 18 (1910), σ. 147-148.Το άρθρο παρουσιάζει τις απόψεις διάφορων φιλοσόφων όπως του Βάκωνα, του Leibnitz, και του Schopenhauer για τον προφητικό χαρακτήρα που μπορεί να έχουν τα όνειρα. Η εξέταση του θέματος συνεχίζεται και από τη σκοπιά της ιατρικής, με τις θέσεις ψυχιάτρων και ψυχολόγων νατονίζουν πόσο βοηθητικά είναι τα όνειρα, όταν μας απασχολούν διάφορα καθημερινά ζητήματα π.χ. ένα γεγονός που έχουμε ξεχάσει μπορεί να επανέλθει στη μνήμη μας μέσω ενός ονείρου.
4
4096Τα κόμματα του γερμανικού κοινοβουλίουΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Α (1905), σ. 294-304</p><p>Η καθιέρωση του κοινοβουλίου στη Γερμανία και η πορεία των κομματικών σχηματισμών.</p>
5
5120ΦαέθωνΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 30 (5 Ιουνίου 1871), σ. 87-88Αναφέρεται ότι θα παρατεθεί το ποίημα του Καμπούρογλου, το οποίο κέρδισε το δεύτερο βραβείο στο διαγωνισμό που έγινε στο Εθνικό Πανεπιστήμιο και περιγράφεται η ιστορία του ποιήματος. Στη συνέχεια παρατίθεται το ποίημα. 109
6
2817Κρίσεις επί του κρητικού ηρώουΣπινθήρΝαιΕλληνική <p>Τχ. 8 (1902), σ. 121-122</p><p>Η "Νέα Ελευθερία" του Ηρακλείου επικροτώντας την ιδέα της Λανδράκη για δημιουργία Κρητικού Ηρώου, την προεκτείνει ζητώντας δημιουργία τριών Ηρώων, ένα σε κάθε πόλη της Κρήτης. Η "Κρητική Εφημερίς" του Ρεθύμνου βρίσκει πρόωρη την ιδέα λόγω πληθώρας ονομάτων πεσόντων προς αναγραφή. Η Λανδράκη επανερχόμενη στην ιδέα της διευκρινίζει ότι ζητά τη δημιουργία Ηρώων στα οποία θα αναγράφονται μόνο οι χρονολογίες των επαναστάσεων, συμφωνώντας με τη δημιουργία περισσότερων του ενός. Αναγνωρίζει, ακόμα, την ανάγκη πραγματοποίησης περαιτέρω διαλόγου γαι το ζήτημα.</p>
7
3329Τα δύο ημερολόγιαΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 37-39Στο παρόν άρθρο ο/η συγγραφέας σχολιάζει την τάση του ανθρώπου να προσπαθεί να προβλέψει τον μέλλοντα χρόνο.
8
3585Η προαίσθησις Εφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 18 (1910), σ. 148-149.
9
4353Περί πτώσεως και λευκάνσεως των τριχώνΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 4 (12 Δεκεμβρίου 1870), σ. 44-45Το άρθρο αναφέρει την προσπάθεια πολλών γιατρών για την εύρεση φαρμάκου για την τριχόπτωση, χωρίς αποτέλεσμα. Επιπλέον αναφέρονται συμβουλές για την τριχόπτωση σε περίπτωση που είναι κληρονομικό.109
10
3586ΡεμβασμόςΠρος τους φιλτάτουςΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 18 (1910), σ. 149.
11
2563Αρχαϊκόν άγαλμα εν τω μουσείω της ΣάμουΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Β (1906), σ. 29-31</p><p>Περιγραφή αγάλματος το οποίο ανακαλύφθηκε στην περιοχή Κάβο-φονιά της Σάμου από τον Δημήτρη Κουκούλη και το Γερμανό αρχαιολόγο Th. Wiergand. Γίνονται σχόλια που αφορούν στη χρησιμότητα του μουσείου της Σάμου.</p>
12
3331ΚώμοςΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 40-44
13
3587Πανουργία δυο εραστώνΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 18 (1910), σ. 150.Το άρθρο χρησιμοποιεί μια ιστορία γεμάτη παρομοιώσεις: η γη παριστάνεται ως μια κοπέλα αφελής και ζηλιάρα απέναντι στον ισχυρό αλλά υπερήφανο εραστή της, τον κομήτη Χάλλεϋ. Με την παρουσίαση της ιστορίας περιγράφεται η πορεία του κομήτη στο σύμπαν. Το άρθρο ολοκληρώνεται με μια παραίνεση προς τους περίεργους ανθρώπους: θα πρέπει να τιθασεύσουν την αδιακρισία τους, γιατί η περιέργεια μπορεί να έχει ολέθρια αποτελέσματα.
14
5635Κλαι' η καρδιάΒοσπορίςΝαιΈτος Α, τχ. 23 (10 Νοεμβρίου 1899), σ. 185Το ποίημα απαριθμεί τις περιπτώσεις που "κλαίει" η καρδιά.106
15
3332Χωρίς τίτλοΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 44
16
4100Ο πρώτος βασιλεύς των ΣαμίωνΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Α (1905), σ. 309-311</p><p>Στο κείμενο ο συγγραφέας αναφέρεται στις δραστηριότητες του πρώτου βασιλιά της Σάμου, Αγκαίου.</p>
17
4612ΚοινοποίησιςΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 19 (24 Μαρτίου 1871), σ. 225Αναφέρεται ότι το περιοδικό θα σταματήσει την κυκλοφορία του λόγω των εορτών του Πάσχα.109
18
3333Τα φαντάσματαΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 45-70
19
4101Επί τω θανάτω Γεωργίου Μ. ΠυργιούΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Α (1905), σ. 312</p>
20
4613 [Ομιλία της διευθύντριας του Παρθεναγωγείου του Χάσκιοϊ]ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 19 (24 Μαρτίου 1871), σ. 225-229Παρατίθεται ολόκληρος ο λόγος που εκφώνησε η διευθύντρια του Παρθεναγωγείου του Χασκιοϊ, στην εορτή/συγκέντρωση για τη λαχειοφόρο αγορά των εργοχείρων των μαθητριών του Παρθεναγωγείου. Αναφέρει η διευθύντρια του παρθεναγωγείου ότι είναι ευχαριστημένη για την αγορά εργοχείρων καθώς έτσι ενισχύεται η εργασία των κοριτσιών και το παρθεναγωγείο. Στη συνέχεια, αναφέρει ότι είναι σημαντική η παιδεία για τον άνθρωπο γιατί μέσω αυτής καλλιεργείται σωματικά και πνευματικά. Υποστηρίζει ότι τόσο ο άνδρας όσο και η γυναίκα πρέπει να είναι μορφωμένοι με ίσο τρόπο γιατί χωρίς την τελειότητα του ενός δεν μπορεί να υπάρξει σωστή μεταχείριση της οικογένειας. Μέσα στην οικογένεια και τα δυο φύλα, έχουν ίδια καθήκοντα, ίδιους τίτλους και προνόμια. Αναφερόμενη στη γυναίκα, λέει πως ως οικοδέσποινα είναι διευθύντρια για τα σχετικά με το σπίτι. Υποστηρίζει,ακόμη, ότι η εργασία της γυναίκας αφορά στην οικονομία, δίνοντας ένα παράδειγμα για το ράψιμο των ρούχων των μελών της οικογένειας ώστε να μειώσει τα έξοδα. Αναφέρει, ακόμη ότι η εργασία της γυναίκας είναι η βάση για την οικογένεια, καθώς μέσω της τελευταίας, αναπαύεται πνευματικά. Τέλος, ευχαριστεί ξανά όσους αγόρασαν το λαχείο. 109
21
5381Ο νέος διάκος ή η χριστιανική ΕλλάςΠρώτη ωδή, Των Μεσσηνιακών του Casimir Delavigne, Μετάφρασις Ιω. Γ. Φραγκιά.Μικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαι[Μεσσηνιακά, μτφρ ο πρωτότυπος τίτλος]ΓαλλικήCasimir Delavigne<p>Έτος Ε (1911), σ. 23-27</p>103
22
2566Ο γάμος παρά ΡωμαίοιςΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Β (1906), σ. 33-36</p><p>Ο θεσμός του γάμου στη Ρώμη.</p>
23
2822Εμπρός…οπίσωΣπινθήρΝαιΕλληνική <p>Τχ. 8 (1902), σ. 125</p>
24
3590ΙΑ' Ερώτησις προς απάντησινΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 18 (1910), σ.152Η ερώτηση του τεύχους αυτού προς τις αναγνώστριες είναι: "Τι ανακουφίζει περισσότερον παντός άλλου την καρδίαν του ανθρώπου, όταν αύτη είνε εκ της οδύνης βεβαρυμένη;".
25
3846Διδασκαλία μεταξύ δυο φίλων Γενική επισκόπησις της ιστορίας και η εξ'αυτής ωφέλειαΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Β, τχ. 14 (1911), σ. 209-210.Η διδασκαλία για τους αρχαίους λαούς συνεχίζεται. Η Έλλη μιλάει στη Μαρία για τους Ινδούς, τους Φοίνικες, τους Βαβυλώνιους και τους Ασσύριους. Αναφέρονται με σαφήνεια τα μέρη που κατοικούσαν, το πολίτευμα και ο τρόπος διοίκησης αυτών των λαών καθώς και οι θεοί στους οποίους πίστευαν. Αναφορά γίνεται και στις ασχολίες των κατοίκων με έμφαση στο εμπόριο που ανέπτυξαν οι Φοίνικες. Επίσης αναφέρονται και η γλώσσα των Ινδών και οι Φοίνικες ως επινοητές των γραμμάτων.
26
4102Ιωάννης ΧατζηγιάννηςΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Α (1905), σ. 313-315</p><p>Αναφορά στον Ιωάννη Χατζηγιάννη, ο οποίος διετέλεσε αρχηγός κόμματος στη Σάμο. Τονίζεται η πολιτική του φυσιογνωμία.</p>
27
5638Ελληνικόν θέατρον πρωτεύουσηςΒοσπορίςΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 23 (10 Νοεμβρίου 1899), σ. 187Το κείμενο αποτελεί θεατρική κριτική για παραστάσεις.106
28
2567Αχ! Αυτοί οι άνδρεςΜονόλογος. Μία νευρική γυνή μετά την νευρικήν κρίσινΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΤούρκικη<p>Έτος Β (1906), σ. 37-39</p><p>Περιγραφή των δεινών που προκαλούν οι άνδρες στις γυναίκες στον οθωμανικό χώρο. Αυτό πραγματοποιείται με τη σύντομη αντιπαράθεση της συζιγικής συμπεριφοράς των ανδρών και των γυναικών.</p>
29
3335Τα πουλάκιΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 71
30
3847[Μόδα]Εφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Β, τχ. 19 (1911), σ. 301.
31
3080Χαίρε Χάλκη!Ημερολόγιον των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α (1888), σ. 123
32
3336Χωρίς τίτλοΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 71
33
5128Περί ΚυθήρωνΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 31 (10 Ιουνίου 1871), σ. 94-95Στο παρόν άρθρο αναφέρεται η ιστορία των Κυθήρων. Εξηγείται πως είναι ένα από τα Ιόνια νησιά και οι πρώτοι κάτοικοί του ήταν οι Φοίνικες. Αναφέρεται ότι κατά τον Παυσανία ο ναός της Αφροδίτης στα Κύθηρα είναι ο αρχαιότερος στην Ελλάδα. Σύμφωνα με το Θουκυδίδη, λέει ο αρθρογράφος, στα Κύθηρα κατοικούσαν Δωριείς, άποικοι των Λακεδαιμονίων ώσπου το 423 π. Χ. εκστράτευσαν εναντίον τους οι Αθηναίοι. Όμως, όταν ηττήθηκαν οι Αθηναίοι στη Σικελία ή μετά την έλευση του Λύσανδρου στην Αθήνα, το νησί επανήλθε στην εξουσία των Λακεδαιμονίων. Αναφέρονται αναλυτικά όλοι όσοι εξουσίαζαν τα Κύθηρα έως το 1864 όπου παραχωρήθηκαν τα Επτάνησα στην Ελλάδα. Στη συνέχεια, αναφέρεται στις ιστορίες που υπάρχουν σχετικά με το πώς δημιουργήθηκαν τα Κύθηρα. Επιπρόσθετα, αναφέρει αναλυτικά τα διάφορα ευρήματα των Κυθήρων καθώς και τα μέταλλα και τα μεταλλικά ύδατα που υπάρχουν με σημαντικότερο αυτό της Σιδηρολίμνης. Τέλος, αναφέρεται στις «δυνάμεις» των υδάτων των Κυθήρων. 109
34
2825Δήλωσις προς τους κ. κ. συνδρομητάςΣπινθήρΝαιΕλληνική <p>Τχ. 8 (1902), σ. 128</p><p>Η Λανδράκη ζητά από τους συνδρομητές που αμέλησαν επί οχτάμηνο την πληρωμή της συνδρομής, να αποστείλουν τη συνδρομή προκειμένου να μη δυσκολεύεται το έργο του Σπινθήρα και να μην αναγκασθεί να καταφύγει σε δυσάρεστα μέτρα.</p>
35
3337Το ρόδον της καλονήςΑφιερούται τη ευγεναστάτη δεσποινίδι ΧιονίαΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 72-74Η Κορνηλία Πρεβεζιώτου με έντονο λογοτεχνικό ύφος, μεστό από ποιητικά σχήματα λόγου, εξυμνεί την γυναικεία αρετή και την καθιστά το ύψιστο ιδανικό.
36
4617Η εν Αθήναις Γυναικεία Επαγγελματική ΣχολήΒοσπορίςΝαιΕλληνική Έτος Β, τχ. 28 (1900), σ. 231-232Άρθρο που αφορά στις εξετάσεις που διενεργήθηκαν στην Επαγγελματική Σχολή της Αθήνας και στα αποτελέσματά τους που η αρθρογράφος κρίνει ικανοποιητικά. Επίσης, η αρθρογράφος συγχαίρει την ιδρύτρια της σχολής αλλά και συνάδελφό της, Καλλιρρόη Παρρέν, ιδρύτρια της "Εφημερίδος των Κυριών".106
37
2826Διαφήμιση ΣπινθήρΕλληνική <p>Τχ. 8 (1902), σ. 138</p>
38
3338Ειρήνη πάσιΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 75-76
39
3594Γνώμαι και αλήθειαιΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 18 (1910), σ. 154.
40
4106Το Κοκκαλάκι της ΝυχτερίδαςΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Α (1905), σ. 328</p>
41
3083Τη ανεκτίμητω φίλη μου Μ.Ξ. επί τη αναχωρήσει αυτής εκ ΚωνσταντινουπόλεωςΗμερολόγιον των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α (1888), σ. 125-126
42
3339Χωρίς τίτλοΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 76
43
3595Πρακτικαί γνώσεις Εφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 18 (1910), σ. 155.
44
4107ΕκδίκησιΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Α (1905), σ. 329</p>
45
4619Διάγραμμα ΒοσπορίδοςΒοσπορίςΝαιΕλληνική Έτος Α, τχ. 1 (7 Απριλίου 1899), σ. 1-3Το διάγραμμα της Βοσπορίδος ξεκινάει με την παραδοχή ότι πλέον είναι αποδεκτό από την κοινωνία πως η μόρφωση της γυναίκας αποτελεί προϋπόθεση για την πρόοδο των εθνών. Δεύτερον θεωρεί ότι άνδρες και γυναίκες έχουν τις ίδιες «φυσικές και νοητικές» ιδιότητες, οι οποίες είναι καθορισμένες από τη φύση. Αυτές οι ιδιότητες, όμως, διαφέρουν ως προς την ένταση και την ποιότητα. Για αυτό το λόγο άνδρες και γυναίκες έχουν τα ίδια ηθικά δικαιώματα. Προορισμός της είναι να εκπληρώσει τα ηθικά της καθήκοντα «εν τω οίκω και παρά την εστίαν». Ο προορισμός της, καθορισμένος από το Θεό και τη Φύση, είναι η ηθική και κοινωνική διάπλαση και διαπαιδαγώγηση της ανθρωπότητας. Με βάση αυτό το επιχείρημα προβάλλει το αίτημα για την ηθική διάπλαση και «επαρκή νοητική ανάπτυξη» των γυναικών, η οποία θα επιτευχθεί μέσα από την εκπαίδευση. Έτσι η έκδοση της Βοσπορίδος αποσκοπεί στην εκπλήρωση του παραπάνω αιτήματος θέτοντας ως βασική της επιδίωξη να μεταδώσει στις αναγνώστριες «ηθικές ιδέες και εγκυκλοπαιδικές γνώσεις». Με αυτό τον τρόπο η γυναίκα θα μπορεί να εκπληρώσει τον ρόλο της ως κόρης, συζύγου, μητρός, οικοδέσποινας, κοινωνικού ατόμου, τέκνου του Γένους και της Εκκλησίας. Αυτός ο σκοπός θα επιτευχθεί με τη δημοσίευση α) άρθρων κοινωνιολογικών, θρησκευτικών, παιδαγωγικών και εκπαιδευτικών β) με την εκλαΐκευση επιστημονικών και ιατρικών στοιχείων για να μπορεί να επιτελέσει επαρκώς τα οικογενειακά της καθήκοντα γ) με την εκλαΐκευση της ελληνικής αρχαιότητας δ) με τη δημιουργία στηλών αφιερωμένων στη σύγχρονη «ελληνική/ημετέραν» και ξένη ελαφράν φιλολογία και ποίηση με σκοπό την καλλιέργεια της φαντασίας, η οποία έχει ευεργετική ηθική επίδραση ε) με άρθρα σχετικά με τις εξελίξεις στην Οικιακή Οικονομία. Επίσης, στοχεύοντας στην ανάπτυξη της ιδέας του καλού η Βοσπορίδα θα δημοσιεύει κείμενα που αφορούν την πρακτική διδασκαλία εργοχείρων και θα εκδίδει μουσικό παράρτημα. Το μορφωτικό ιδεώδες της Βοσπορίδος συμπυκνώνεται στη συνένωση της «ηθικής και νοητικής μορφώσεως μετά της αγνής και αφελούς γυναικείας χάριτος». Για αυτό χρησιμοποιεί ως έμβλημα του περιοδικού το ρητό «Ου παύσομαι τας Χάριτας ταις Μούσαις συγκαταμιγνύς, ηδίσταν συζυγίαν». 106
46
3085ΕπιτύμβιονΗμερολόγιον των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α (1888), σ. 127
47
3341Τι αγαπώΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 79
48
3342Οικιακή οικονομίαΠροϋπολογισμός. ΚαταστιχογραφίαΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 80-84Στο παρόν άρθρο η συγγραφέας δίνει συμβουλές για την ορθή διαχείριση του νοικοκυριού, ενώ παράλληλα περιγράφει ποιες πρέπει να είναι οι υποχρεώσεις της οικοδέσποινας.
49
3854Καθαρισμός κηλίδωνΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Β, τχ. 20 (1911), σ. 308.Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει ο τίτλος πρακτικές γνώσεις και μετά αυτός.
50
3855[παράκληση]Εφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Β, τχ. 20 (1911), σ. 308.Ενημέρωση παράκληση προς τους συνδρομητές από τη Χαλκιδόνα να εξοφλούν τις συνδρομές τους στους συγκεκεριμένους αντιπροσώπους