Άρθρα

Δημιουργία Προχωρημένη Αναζήτηση

Showing 1-50 of 3,676 items.

Άρθρα

 #
IDΤίτλοςΥπότιτλος/οιΈντυποΣελίδες* (θα καταργηθεί -> να πάνε στα στοιχεία βιβλιογραφικής αναφοράς)ΠρωτότυποΜεταφρασμένοΤίτλος πρωτότυπου (για μεταφρασμένο)Γλώσσα πρωτότυπουΣυγγραφέας πρωτότυπου (για μεταφρασμένο)ΣχόλιαΣτοιχεία βιβλιογραφικής αναφοράςΠερίληψηCreated By
  
 
1
2304Ο ναός της εν Αφροδισιάδι Αφροδίτης Μικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΚαθαρεύουσαΈτος Α (1907), σ. 371-374Περιγραφή του ναού της θεάς Αφροδίτης στην Αφροδισιάδα.
2
2560ΕικόναΗμερολόγιον του Αιγαίου

Η ηγεμονόπαις Μαρία Ιωάννου Βιθυνού

<p>Έτος Β (1906), χ.α.</p>
3
2816Τι με μέλει;ΣπινθήρΝαιΕλληνική <p>Τχ. 8 (1902), σ. 120</p>
4
3072ΚάλανδαΗμερολόγιον των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΥπογράφει ως ΣατανίσκηΈτος Α (1888), σ. 26Η Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου απευθύνεται στο αναγνωστικό κοινό, εκφράζοντας σκέψεις και δίνοντας συμβουλές και ευχές για το νέο έτος.
5
3328Χωρίς τίτλοΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 36
6
3584Φιλοσοφία των ονείρων Εφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 18 (1910), σ. 147-148.Το άρθρο παρουσιάζει τις απόψεις διάφορων φιλοσόφων όπως του Βάκωνα, του Leibnitz, και του Schopenhauer για τον προφητικό χαρακτήρα που μπορεί να έχουν τα όνειρα. Η εξέταση του θέματος συνεχίζεται και από τη σκοπιά της ιατρικής, με τις θέσεις ψυχιάτρων και ψυχολόγων νατονίζουν πόσο βοηθητικά είναι τα όνειρα, όταν μας απασχολούν διάφορα καθημερινά ζητήματα π.χ. ένα γεγονός που έχουμε ξεχάσει μπορεί να επανέλθει στη μνήμη μας μέσω ενός ονείρου.
7
3840Ποικίλα Εφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΑνυπόγραφοΈτος Β, τχ. 13 (1911), σ. 207.
8
4096Τα κόμματα του γερμανικού κοινοβουλίουΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Α (1905), σ. 294-304</p><p>Η καθιέρωση του κοινοβουλίου στη Γερμανία και η πορεία των κομματικών σχηματισμών.</p>
9
4352Περί του βαθμού της γυναικόςΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΥπογράφεται από το ψευδώνυμο "Αρισταία Λ. Β.".Έτος Α, τχ. 4 (12 Δεκεμβρίου 1870), σ. 43-44Το άρθρο αυτό αναφέρει ότι ο Θεός έπλασε τη γυναίκα από το πλευρό του άνδρα για να είναι σύντροφος και όχι αρχηγός του. Παρόλα αυτά σε πολλές χώρες υπάρχουν γυναίκες που στερούνται τα δικαιώματά τους. Πριν λίγα χρόνια, υποστηρίζει η αρθρογράφος, ιδρύθηκαν Λέσχες και Παρθεναγωγεία για την πνευματική καλλιέργεια των γυναικών. Οι γυναίκες πρέπει να μορφώνονται γιατί η εκπαίδευση αυξάνει τις δυνάμεις τους και επίσης, εκείνες είναι που λειτουργούν πρώτα ως δασκάλες στα παιδιά τους. Επομένως καταλήγει, πως οι γυναίκες πρέπει να μορφώνονται, διαφορετικά η κοινωνία δεν θα έχει καλούς πολίτες.109
10
4864[Ενημέρωση αναγνωστριών-συνδρομητριών]ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΠαρατίθεται στην πρώτη σελίδα του τεύχους 20, ως επιστολή (με προσφώνηση: Κυρίαι) και υπογραφή "Η συντάκτις και εκδότις Αιμιλία Κτενά Λεοντιάς"Έτος Α, τχ. 20 (14 Απριλίου 1871), σ. 1Ξεκινώντας το δεύτερο μέρος του πρώτου έτους η εκδότρια, αναφέρει ότι υπάρχουν βελτιώσεις στο περιοδικό, όπως στήλη με χιουμοριστικές ιστορίες στα τεύχη που θα ακολουθήσουν για την διασκέδαση των αναγνωστριών. Απευθυνόμενη στις συνδρομήτριες, ενημερώνει ότι πρέπει να εξοφλήσουν την ετήσια συνδρομή έως τις 15 Μαΐου, καθώς και ότι οι τρίμηνες συνδρομές καταργούνται.109
11
5120ΦαέθωνΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 30 (5 Ιουνίου 1871), σ. 87-88Αναφέρεται ότι θα παρατεθεί το ποίημα του Καμπούρογλου, το οποίο κέρδισε το δεύτερο βραβείο στο διαγωνισμό που έγινε στο Εθνικό Πανεπιστήμιο και περιγράφεται η ιστορία του ποιήματος. Στη συνέχεια παρατίθεται το ποίημα. 109
12
5376Πνεύμα, καρδία και γυναίκεςΒοσπορίςΤο παρόν ανήκει στη γενικότερη στήλη "ΠΕΤΑΛΑ ΡΟΔΩΝ". Περιέχει ένα σύνολο αποφθεγμάτων των Δεσφ., Ε. Βωτιέ, κα Νέκερ, Mathas, Βολταίρου και Ρ.Έτος Γ, τχ. 17 (1901), σ. 198-199108
13
5632[Το νέον σιγαρόχαρτον]ΒοσπορίςΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο. Δημοσιεύεται στη στήλη "ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ".Έτος Α, τχ. 22 (30 Οκτωβρίου 1899), σ. 180Το άρθρο αναφέρεται στο σιγαρόχαρτο των Εθνικών νοσοκομείων. 106
14
5888ΕικόναΗμερολόγιον του Αιγαίου

[Δημήτριος Κ. Βαρδουνιώτης]

<p>Έτος Β (1906), σ. 145</p>111
15
2305Η τέχνηΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: Δημοτική. Ο συγγραφέας είναι ο Διευθυντής της "Φιλίας".Έτος Α (1907), σ. 374
16
2561Η Σάμος ως ηγεμονία (1834 - 1906)Ημερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική

Στο κείμενο παρατίθεται εικόνα, "Οι ηγεμονεύσαντες εν Σάμω".

<p>Έτος Β (1906), σ. 17-27</p><p>Η πορεία της Ηγεμονίας της Σάμου από το 1834 έως το 1906.</p>
17
2817Κρίσεις επί του κρητικού ηρώουΣπινθήρΝαιΕλληνική <p>Τχ. 8 (1902), σ. 121-122</p><p>Η "Νέα Ελευθερία" του Ηρακλείου επικροτώντας την ιδέα της Λανδράκη για δημιουργία Κρητικού Ηρώου, την προεκτείνει ζητώντας δημιουργία τριών Ηρώων, ένα σε κάθε πόλη της Κρήτης. Η "Κρητική Εφημερίς" του Ρεθύμνου βρίσκει πρόωρη την ιδέα λόγω πληθώρας ονομάτων πεσόντων προς αναγραφή. Η Λανδράκη επανερχόμενη στην ιδέα της διευκρινίζει ότι ζητά τη δημιουργία Ηρώων στα οποία θα αναγράφονται μόνο οι χρονολογίες των επαναστάσεων, συμφωνώντας με τη δημιουργία περισσότερων του ενός. Αναγνωρίζει, ακόμα, την ανάγκη πραγματοποίησης περαιτέρω διαλόγου γαι το ζήτημα.</p>
18
3073Απόσπασμα εκ των Confidences του LamartineΗμερολόγιον των ΚυριώνΝαιLes ConfidencesΓαλλικήAlphonse de LamartineΤη μετάφραση υπογράφει η Χαρίκλεια Κορακίδου ως Χ.Κ.Έτος Α (1888), σ. 27-31
19
3329Τα δύο ημερολόγιαΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 37-39Στο παρόν άρθρο ο/η συγγραφέας σχολιάζει την τάση του ανθρώπου να προσπαθεί να προβλέψει τον μέλλοντα χρόνο.
20
3585Η προαίσθησις Εφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 18 (1910), σ. 148-149.
21
3841ΑλληλογραφίαΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΗ στήλη φέρει πλέον τον τίτλο Αλληλογραφία (αντικαθιστώντας τον πρότερο "Μικρά αλληλογραφία"). ΑνυπόγραφοΈτος Β, τχ. 13 (1911), σ. 208.Σύντομη επικοινωνία με αναγνώστριες-συνδρομήτριες (ευχαριστίες, ενημέρωση για παραλαβή συνδρομών, αποστολή εντύπων, κλπ)
22
4097Γαβριήλ ΚατσαρόςΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική

Το άρθρο εντάσσεται στη μόνιμη στήλη Εκλείψασαι φυσιογνωμίαι. Στο κείμενο παρατίθεται εικόνα. Υπογράφεται από το αρχικό Α.

<p>Έτος Α (1905), σ. 305</p><p>Βιογραφία του επί τετραετία Μητροπολίτη Σάμου και Ικαρίας, Γαβριήλ Κατσαρού.</p>
23
4353Περί πτώσεως και λευκάνσεως των τριχώνΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 4 (12 Δεκεμβρίου 1870), σ. 44-45Το άρθρο αναφέρει την προσπάθεια πολλών γιατρών για την εύρεση φαρμάκου για την τριχόπτωση, χωρίς αποτέλεσμα. Επιπλέον αναφέρονται συμβουλές για την τριχόπτωση σε περίπτωση που είναι κληρονομικό.109
24
4609Τη θνησκούση Α.Κ.ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο ποίημα δημοσιεύεται στη στήλη "Ποιήσεις" του περιοδικού.Έτος Α, τχ. 18 (19 Μαρτίου 1871), σ. 223109
25
4865Περί της παρ’ αρχαίοις οικογένειας ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΥπάρχει σε συνέχειες σε επόμενα τεύχη του ίδιου έτους. Έτος Α, τχ. 20 (14 Απριλίου 1871), σ. 1-2. τχ. 21 (19 Απριλίου 1871), σ. 9-10, τχ. 22 (24 Απριλίου 1871), σ. 18-18, τχ. 23 (29 Απριλίου 1871), σ. 26-27, υπάρχει ο υπότιτλος "περί υιοθεσίας" τχ. 24 (4 Μαΐου 1871), σ. 31-32, υπάρχει ο υπότιτλος "περί ιδιοκτησίας" τχ. 25 (10 Μαΐου 1871), σ. 42-44, υπάρχει ο υπότιτλος "περί εξουσίας εν τη οικογένεια".Το παρόν κείμενο αρχικά αναφέρει ότι αν η οικογένεια είναι η μικρογραφία της πολιτείας τότε αποτελεί την πιο πιστή μορφή της. Έτσι, μπορεί κάποιος να λάβει όλες τις αρετές ή τις κακίες της πολιτείας. Επίσης, αναφέρεται ότι η φιλοπατρία, η πίστη, η δικαιοσύνη, η φιλανθρωπία, ο σεβασμός στη θρησκεία και στους νόμους και όλες οι άλλες αρετές ασκούνται στην πολιτεία ανάλογα με την ισχύ ή τη χαλάρωση των δεσμών της οικογένειας και με την αφοσίωση στα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις αυτής. Επιπλέον, υποστηρίζει ότι όταν ο πολίτης έχει μάθει να είναι σωστός μέσα στην οικογένεια του, να αναλαμβάνει και να πραγματοποιεί τις υποχρεώσεις του, δεν μπορεί παρά να είναι σωστός πολίτης και για την κοινωνία. Από την άλλη αν δεν βλέπει την οικογένειά του ενωμένη θα προσφέρει τα αντίστοιχα στην κοινωνία. Στο δεύτερο μέρος γίνεται λόγος για τη θρησκεία κατά την αρχαιότητα. Αναφέρει ότι μια κοπέλα κατά την παιδική της ηλικία ασχολείται με τα θρησκευτικά δρώμενα, όταν παντρευόταν, όμως, άλλαζε θρησκεία, καθώς ακολουθούσε τη θρησκεία του άνδρα της. Στη συνέχεια, αναφέρει ότι ο γάμος αποτελείται από τρεις τελετές: την εγγύηση που αναφέρεται στον αρραβώνα, το τέλος που αναφέρεται στην εγκατάλειψη της θρησκείας του πατέρα και την υιοθέτηση της θρησκείας του άνδρα από τη νυμφευμένη, την πομπή που αναφέρεται στη μύηση της συζύγου. Στη συνέχεια περιγράφονται αναλυτικά τα χαρακτηριστικά κάθε τελετής. Στο τρίτο μέρος γίνεται αναφορά στη σπουδαιότητα του γάμου κατά τα αρχαία χρόνια και στη σπανιότητα των διαζυγίων κυρίως όταν ο γάμος ήταν θρησκευτικός. Στη Ρώμη όταν ο γάμος ήταν εικονικός μπορούσε να διαλυθεί, όταν όμως επρόκειτο για θρησκευτικό γάμο, αποτελούσε μια δύσκολη διαδικασία, χρειαζόταν τελετή, καθώς όπως ρητά λέει ο αρθρογράφος μόνο η θρησκεία μπορούσε να διαλύσει ότι έφτιαξε. Στη συνέχεια αναφέρεται το όνομα της τελετής: διασίτησις και περιγράφεται αναλυτικά η τελετή. Τέλος, σχολιάζεται ότι το παιδί που γεννιόταν και δεν μυούταν στη θρησκεία του πατέρα, δεν μπορούσε να μετέχει στα θρησκευτικά δρώμενα και να προσφέρει θυσίες στο σπίτι. Στο επόμενο μέρος σχολιάζεται αν έπρεπε ή όχι να χωρίζει ένα ζευγάρι σε περίπτωση που δεν είχε παιδιά. Αναφερόμενος, ο αρθρογράφος, σε συγκεκριμένα παραδείγματα δείχνει τις αντιλήψεις που υπήρχαν στην αρχαιότητα. Συγκεκριμένα υποστηρίζει ότι οι νόμοι που υπήρχαν στην Ινδία, διέταζαν το διαζύγιο σε περίπτωση που το ζευγάρι δεν είχε παιδιά μετά από οκτώ χρόνια γάμου. Σχετικά με την Ελλάδα, δεν σώζονται νόμοι, όμως, υπάρχει ένα απόσπασμα από τον Ηρόδοτο όπου αναφέρει ότι δεν ήταν υποχρεωτικό το διαζύγιο, όμως ήταν υποχρέωση των γονέων να έχουν παιδιά. Γι' αυτό ο συγκεκριμένος άνδρας που αναφέρεται στο απόσπασμα μπόρεσε να έχει δυο γυναίκες, τη μια που αγαπούσε και την άλλη για να δημιουργήσει οικογένεια. Όσον αφορά στους Ρωμαίους, ένας Ρωμαίος χώρισε τη γυναίκα του γιατί δεν απέκτησε αγόρι. Το κορίτσι το θεωρούσαν πρόσκαιρο μέρος της οικογένειας όσον αφορά τη διατήρηση της θρησκευτικής λατρείας. Στη συνέχεια, περιγράφει την τελετή της αμφιδρομίας, η οποία σχετίζεται με τη μύηση του μωρού στη θρησκεία του πατέρα. Επιπρόσθετα, αναφέρει τη διαφορά ανάμεσα στην αρχαιότητα και την εποχή εκείνη για το αν ένα ζευγάρι δεν μπορούσε να αποκτήσει παιδιά. Το επόμενο μέρος αναφέρεται στην ιδιοκτησία και ο συγγραφέας την εποχή που ζει σχολιάζει ότι όταν κάποιος είχε κομμάτι γης, το οποίο είχε αγοράσει ή κληρονομήσει του ανήκε. Σχολιάζει, επίσης, ότι δεν συνέβαινε το ίδιο στην αρχαιότητα. Αναφερόμενος στους αρχαίους Γερμανούς, λέει ότι κάθε πολίτης κατείχε ένα μέρος γης, το οποίο του έδινε ο αρχηγός της φυλής του για ένα ή περισσότερο χρόνια και το φρόντιζε μέχρι τη στιγμή που η φυλή θα μετανάστευε. Όσον αφορά στους Ιουδαίους, κατείχαν κτήματα τα οποία χρησιμοποιούσαν με όποιον τρόπο ήθελαν για επτά χρόνια, μετά έπρεπε να τα πουλήσουν, γιατί τα κτήματα ήταν από το Θεό. Στην Ελλάδα, είχαν πλήρη ιδιοκτησία οι πολίτες στα κτήματα τους αλλά έπρεπε να προσφέρουν τους καρπούς τους για τα κοινά συσσίτια. Η θρησκευτική λατρεία συνδέεται με την ιδιοκτησία στην Ελλάδα. Έτσι τα κτήματα δεν πωλούνται αλλά κληροδοτούνται στους απογόνους, καθώς όπως αναφέρει ο αρθρογράφος, όπως η θρησκευτική λατρεία κληροδοτείται έτσι και η ιδιοκτησία, γιατί αυτά τα δυο συνδέονται μεταξύ τους. Επιπλέον, αναφέρει ότι είναι δυσαρεστημένος με τη θέση της γυναίκας στην ιδιοκτησία, όμως, όπως ο ίδιος υποστηρίζει είναι φυσική απόρροια της θρησκευτικής λατρεία η οποία περνάει από άνδρα σε άνδρα. Οι γυναίκες δεν μπορούν να διαιωνίσουν την θρησκεία γιατί από τη μέρα που παντρεύονται ακολουθούν τις συνήθειες των ανδρών τους. Στο τελευταίο μέρος αυτό αναφέρει ότι σε περίπτωση που μόνη κληρονόμος ήταν γυναίκα ήταν υποχρεωμένη να παντρευτεί τον πλησιέστερο συγγενή της, γιατί μόνον αυτός ήταν ικανός να συνεχίσει την πατρική θρησκευτική λατρεία. Ακόμη και σε περίπτωση που ήταν παντρεμένη πριν το θάνατο του πατέρα της έπρεπε να χωρίσει και να παντρευτεί τον πλησιέστερο συγγενή βάσει νόμου, το ίδιο ίσχυε και για το σύζυγο. Αναφέρεται ότι υπήρχαν τρεις τάξεις σχετικά με τον πατέρα: ως θρησκευτικός αρχηγός, ως κυρίαρχος της οικογενειακής ιδιοκτησίας και ως δικαστής. Στη συνέχεια αναφέρει αναλυτικά τα στοιχεία που απαρτίζουν κάθε μία από τις τρεις τάξεις. 109
26
5377Πολύτιμον δώρονΒοσπορίςΝαιΕλληνική Γλώσσα άρθρου: Καθαρεύουσα. Το παρόν ανήκει στη γενικότερη στήλη με τίτλο "ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ".Έτος Γ, τχ. 17 (1901), σ. 203-204Το παρόν άρθρο αναφέρεται στο κόσμημα-ενθύμιο που θέλουν να κάνουν πλούσιοι γαιοκτήμονες της Μονρεάλης στη δούκισσα της Υόρκης. Για τον σκοπό αυτό συγκέντρωσαν συνολικά 30.000 φρ. και παρήγγειλαν σε άριστο χρυσοχόο της πόλης κόσμημα πρωτότυπο και μεγαλοπρεπές. Στο τέλος το άρθρο καταλήγει επισημαίνοντας ότι αμφισβητείται η προέλευση του δώρου.108
27
5633Μαγειρική συνταγήΒοσπορίςΝαιΕλληνικήΔημοσιεύεται στη στήλη "ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ".Έτος Α, τχ. 22 (30 Οκτωβρίου 1899), σ. 180Συνταγή για πουτίγκα.106
28
5889ΕικόναΗμερολόγιον του Αιγαίου

Γεώργιος Κ. Νικολάου

<p>Έτος Β (1906), χ.α.</p>111
29
2306Στο πέλαγοςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΔημοτικήΈτος Α (1907), σ. 375-380
30
2562ΕικόναΗμερολόγιον του Αιγαίου

[Εικόνα αγάλματος]

<p>Έτος Β (1906), σ. 28</p>
31
2818Έγγραφον αφορόν την υπό των Τούρκων πολιορκίαν των Χανίων της Κρήτης 19 Αυγούστου 1645ΣπινθήρΝαιΕλληνική

Το παρόν έγγραφο εντάσσεται στη στήλη Επίκαιρος ιστορική σελίς και υπογράφεται από το Institut de France.

<p>Τχ. 8 (1902), σ. 122</p><p>Το έγγραφο αναφέρεται στη συνεισφορά ενός ακόλουθου των Τούρκων στην παράδοση των Χανίων στους Τούρκους. Το έγγραφο παρατίθεται ως περικοπή χωρίς σχολιασμό.</p>
32
3074ΕικώνΗμερολόγιον των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΑνυπόγραφο. Υποθέτουμε ότι το γράφει η Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, λαμβάνοντας υπόψη το ύφος αλλά και το περιεχόμενο σύμφωνα με το οποίο αναφέρεται στη νεκρή αδερφή της, Αικατερίνη.Έτος Α (1888), σ. 32-34
33
3330Χωρίς τίτλοΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΑπόφθεγμα της Alice Marie Celeste Durand (ψευδώνυμο Henry Greville).Έτος Ε (1903), σ. 39
34
3842Δήλωσις Εφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΑνυπόγραφοΈτος Β, τχ. 13 (1911), σ. 208.Παράκληση για εξόφληση λογιαριαμών από Πλωμάρι
35
4098Αλέξιος Σ. ΘυμανάκηςΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική

Το άρθρο εντάσσεται στη μόνιμη στήλη Εκλείψασαι φυσιογνωμίαι. Στο κείμενο παρατίθεται εικόνα. Υπογράφεται από το αρχικό Α.

<p>Έτος Α (1905), σ. 306-307</p><p>Βιογραφία του Αλέξιου Σ. Θυμανάκη.</p>
36
4610Ακροστιχίς ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο ποίημα δημοσιεύεται στη στήλη με τίτλο "Ποιήσεις".Έτος Α, τχ. 18 (19 Μαρτίου 1871), σ. 223109
37
5122[Αίνιγμα-λύση 5]ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο αίνιγμα τίθεται από τον Ν.Τ.Έτος Α, τχ. 30 (5 Ιουνίου 1871), σ. 88Τίθεται ένα αίνιγμα προς λύση, η λύση του αινίγματος που είχε παρατεθεί από τον Αλιμπέρτη στο τχ. 29, καθώς και τα ονόματα όσων έστειλαν σωστά τη λύση. 109
38
5378Του 1902 ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟΝ ΗΠΕΙΡΩΤΗΣΒοσπορίςΝαιΕλληνική Γλώσσα άρθρου: Καθαρεύουσα. Έτος Γ, τχ. 17 (1901), σ. 204Το παρόν άρθρο αναφέρεται με κολακευτικά λόγια στην τέταρτη έκδοση του "ΗΠΕΙΡΩΤΗ", ο οποίος, όπως αναφέρεται, ζητείται από διάφορες Ακαδημίες και θεωρείται η ασφαλέστερη πηγή της νεώτερης ηπειρωτικής ιστορίας. Επίσης, αναφέρεται η θεματολογία του "ΗΠΕΙΡΩΤΗ" του Έτους 1902.108
39
5890ΕικόναΗμερολόγιον του Αιγαίου

Η Α. Εξ. Ρασήχ Βέης Ντίνος

<p>Έτος Β (1906), χ.α.</p>111
40
2307Τα άψυχα μιλούνΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΚαθαρεύουσαΈτος Α (1907), σ. 381-382
41
2563Αρχαϊκόν άγαλμα εν τω μουσείω της ΣάμουΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Β (1906), σ. 29-31</p><p>Περιγραφή αγάλματος το οποίο ανακαλύφθηκε στην περιοχή Κάβο-φονιά της Σάμου από τον Δημήτρη Κουκούλη και το Γερμανό αρχαιολόγο Th. Wiergand. Γίνονται σχόλια που αφορούν στη χρησιμότητα του μουσείου της Σάμου.</p>
42
2819Ο άλυωτοςΣπινθήρΝαιΕλληνική

Το ποίημα εντάσσεται στη στήλη Από τας "αστραπάς" που τοποθετείται και ως υπέρτιτλός του. Ο συγγραφέας είναι τελειόφοιτος της Νομικής.

<p>Τχ. 8 (1902), σ. 123</p>
43
3075Ο Απόλλων φονεύων τον ΥάκινθονΗμερολόγιον των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΥπογράφει ως Χ.Κ. Έτος Α (1888), σ. 34-41Περιγράφεται ο μύθος κατά τον οποίο ο Απόλλωνας σκοτώνει καταλάθως τον φίλο του Υάκινθο. Από τη στενοχώρια του για τον χαμό του φίλου του προσεύχεται και τον μεταμορφώνει σε άνθος.
44
3331ΚώμοςΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Ε (1903), σ. 40-44
45
3587Πανουργία δυο εραστώνΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 18 (1910), σ. 150.Το άρθρο χρησιμοποιεί μια ιστορία γεμάτη παρομοιώσεις: η γη παριστάνεται ως μια κοπέλα αφελής και ζηλιάρα απέναντι στον ισχυρό αλλά υπερήφανο εραστή της, τον κομήτη Χάλλεϋ. Με την παρουσίαση της ιστορίας περιγράφεται η πορεία του κομήτη στο σύμπαν. Το άρθρο ολοκληρώνεται με μια παραίνεση προς τους περίεργους ανθρώπους: θα πρέπει να τιθασεύσουν την αδιακρισία τους, γιατί η περιέργεια μπορεί να έχει ολέθρια αποτελέσματα.
46
3843ΔήλωσιςΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΑνυπόγραφοΈτος Β, τχ. 13 (1911), σ. 208.Παράκληση για εξόφληση λογιαριαμών από Αδριανούπολη
47
4099Παύλος ΚαζούλληςΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική

Το άρθρο εντάσσεται στη μόνιμη στήλη Εκλείψασαι φυσιογνωμίαι. Στο κείμενο παρατίθεται εικόνα. Υπογράφεται από τα αρχικά Δ Α.

<p>Έτος Α (1905), σ. 307-308</p><p>Βιογραφία του Παύλου Καζούλλη.</p>
48
4611Χωρίς τίτλοΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο. Υπάρχει και σε επόμενο τεύχος του ίδιου έτους.Έτος Α, τχ. 18 (19 Μαρτίου 1871), σ. 223 Έτος Α, τχ. 19 (24 Μαρτίου 1871), σ. 235Αναφέρονται οι νικητήριοι αριθμοί της κλήρωσης του Λαχείου των Εργοχείρων του εν Χάσκιοϊ Παρθεναγωγείου.109
49
4867Θρησκεία και επιστήμηΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο.Έτος Α, τχ. 20 (14 Απριλίου 1871), σ. 3-4Αναφέρεται σε μια ιστορία όπου ο βασιλιάς ζητά από τον χριστιανό ιατρό του να βρει φάρμακο για να τον σκοτώσει. Ο ιατρός δεν υπακούει τις εντολές του και μετά από έναν χρόνο φυλάκισης, ο βασιλιάς ρωτάει το γιατρό γιατί αρνήθηκε, και ο τελευταίος απαντάει ότι ούτε η θρησκεία που πιστεύει, ούτε η επιστήμη που υπηρετεί επιτρέπουν το θάνατο άνευ αιτίας.109
50
5635Κλαι' η καρδιάΒοσπορίςΝαιΈτος Α, τχ. 23 (10 Νοεμβρίου 1899), σ. 185Το ποίημα απαριθμεί τις περιπτώσεις που "κλαίει" η καρδιά.106