Άρθρα

Δημιουργία Προχωρημένη Αναζήτηση

Showing 1-50 of 3,676 items.

Άρθρα

 #
IDΤίτλοςΥπότιτλος/οιΈντυποΣελίδες* (θα καταργηθεί -> να πάνε στα στοιχεία βιβλιογραφικής αναφοράς)ΠρωτότυποΜεταφρασμένοΤίτλος πρωτότυπου (για μεταφρασμένο)Γλώσσα πρωτότυπουΣυγγραφέας πρωτότυπου (για μεταφρασμένο)ΣχόλιαΣτοιχεία βιβλιογραφικής αναφοράςΠερίληψηCreated By
  
 
1
4614Η γυνή Ως σύζυγος, μήτηρ και οικοδέσποιναΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΥπογράφεται από τα αρχικά Λ. Σ.Έτος Α, τχ. 19 (24 Μαρτίου 1871), σ. 229- 233Στο παρόν άρθρο αρχικά αναφέρεται ότι ο Θεός έπλασε το άνδρα και τη γυναίκα έτσι ώστε ό,τι λείπει από τον ένα να υπάρχει στον άλλο και να αλληλοβοηθούνται. Στη συνέχεια, αναφέρει τις αντιθέσεις μεταξύ των δυο φύλων, οι οποίες όταν ενώνονται αποτελούν τον τέλειο άνθρωπο. Επιπρόσθετα, υποστηρίζεται ότι ο βίος αποτελείται από δυο επίπεδα το πολιτικό και το ιδιωτικό. Όσον αφορά στο πολιτικό, αφορά στα καθήκοντα του άνδρα και το ιδιωτικό της γυναίκας. Επιπλέον, τα γυναικεία πλεονεκτήματα συμπληρώνουν τα μειονεκτήματα του άνδρα, καθιστώντας φανερό ότι η γυναίκα προορίζεται ως σύζυγος για να βοηθάει τον άνδρα, ως οικοδέσποινα με τα χαρακτηριστικά τα οποία διαθέτει καθώς και ως μητέρα. Ως μητέρα, είναι εκείνη η οποία αναλαμβάνει τη μόρφωση των παιδιών της. Ο ρόλος του πατέρα αφορά στην πνευματική καλλιέργεια του παιδιού. Η μητέρα όμως, είναι εκείνη η οποία έχει περισσότερο χρόνο για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Μπορεί καλύτερα από τον άνδρα, να διακρίνει ποια είναι κατάλληλα για τη διαπαιδαγώγηση του παιδιού. Στη συνέχεια αναφέρει ότι προορισμός της είναι και να είναι οικοδέσποινα. Για να γίνει καλή οικοδέσποινα πρέπει να είναι καλή σύζυγος και μητέρα. Η διατήρηση του σπιτιού, λέει ο/η αρθρογράφος, αναφέρεται στην καθαριότητα, την τάξη και την οικονομία. Η γυναίκα όμως που δεν προσέχει το σπίτι της το οδηγεί στην καταστροφή, χάνει την αγάπη του συζύγου της, και διαφθείρει τα παιδιά της. Τέλος, απευθύνεται στις γυναίκες λέγοντάς τους να φροντίζουν τους συζύγους τους, να μεγαλώνουν σωστά τα παιδιά τους, και να διευθύνουν με επιμέλεια το σπίτι τους. 109
2
4487ΝομοθεσίαιΩς προς τας γυναίκας εις την Ευρώπην και ιδίως εις την ΑγγλίανΚυψέληΝαιΕλληνική

Ανυπόγραφο

<p>Τχ. 1 (1845), σ. 31-35</p><p>Το περιεχόμενο του άρθρου επιβεβαιώνει τον τίτλο του. Ο/η συντάκτης/τρια του εξετάζει την νομοθεσία των Ευρωπαϊκών χωρών (Γαλλία, Ιταλία, Πρωσία, Ισπανία) για να καταλήξει ότι η δικαιότερη όλων- σε σχέση με τα δικαιώματα των γυναικών- είναι εκείνη της Αγγλίας. Συγκεκριμένα, για την Γαλλία και την Ιταλία αναφέρει ότι οι νόμοι φαίνεται να λαμβάνουν υπόψη τους τη γυναίκα μόνο επιφανειακά, ενώ στην Ισπανία δεν είναι ευνοϊκοί. Αντίθετα, για την Αγγλική νομοθεσία αναφέρει ότι έχει συνταχθεί αμερόληπτα με γνώμονα τη λογική. Εκτενής αναφορά γίνεται σχετικά με τα δικαιώματα των βασιλισσών σε Γαλλία και Αγγλία. Επίσης, το άρθρο αναφέρεται στον τρόπο που οι γυναίκες στην Αγγλία αντιμετωπίζουν αυτή την ισότητα. Αναφέρει, λοιπόν, ότι μέσα από αυτή την ισονομία οι γυναίκες είναι πιο συνεσταλμένες, πιο ενάρετες και πιο αφοσιωμένοι σύζυγοι από κάθε άλλη κοινωνία. Θεωρεί τους Άγγλους νομοθέτες προνοητικούς και νοήμονες εφόσον αντιμετώπισαν τη γυναίκα ισόνομα με τον άντρα, καθώς με αυτόν τον τρόπο ωφελούνται όχι μόνο οι οικογένειες τους, αλλά η κοινωνία ολόκληρη. Κλείνοντας, διατυπώνει την προτροπή/ευχή να συμπεριληφθεί στις νομοθεσίες των κοινωνιών το σύνολο του ανθρώπινου γένους (και οι γυναίκες δηλαδή). Αυτό όμως κατά την ίδια προϋποθέτει καλλιεργημένα ήθη και πολιτισμό για τα οποία η κοινωνία (η οθωμανική στην οποία ζει) χρειάζεται να προετοιμαστεί.</p>105
3
2619Οι άθλιοιΧωρίς τίτλοΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΚαθαρεύουσαΈτος Γ (1909), σ. 286Σημείωση του Μικρασιατικού Ημερολογίου για τον ευγενή συνεργάτη του από το Τρανσβαάλ, λογογράφο και ποιητή, Γ. Ζωρδούμη.
4
5434Η σκλάβαΧιακή παράδοσιςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: Καθαρεύουσα. Έτος Ε (1911), σ. 84-85103
5
2287Έλληνες εν τη ξένηΧ. ΜουσαγιάςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΚαθαρεύουσαΈτος Γ (1909), σ. 239-240Βιογραφικό σημείωμα για τον επιχειρηματία, υποστηρικτή των ελληνικών γραμμάτων, πρόεδρο και μέγα ευεργέτη των φιλεκπαιδευτικών σωματείων, Χ. Μουσαγιά.
6
4488Η ΕλισάβετΦυσικόν μεγαλείον του γυναικείου φύλου η βασίλισσα της ΑγγλίαςΚυψέληΝαιΕλληνική

Ανυπόγραφο

<p>Τχ. 1 (1845), σ. 37-39</p><p>Το παρόν άρθρο είναι αφιερωμένο στη βασίλισσα της Αγγλίας, Ελισάβετ (Αγγλία, 8 Σεπτεμβρίου 1533-1603). Ανέβηκε στο θρόνο το 1559 και παρέμεινε σε αυτόν μέχρι το τέλος της ζωής της. Η Ελισάβετ είχε τόσο ευπρεπή διαγωγή και τέτοιο καρποφόρο έργο που θα ήταν άδικο να κριθεί η δράση της από οποιονδήποτε. Η εξαιρετική βασιλεία της Ελισάβετ αποδίδεται στην καλλιέργεια του πνεύματός της, στη διδασκαλία γλώσσας και ιστορίας που έλαβε και μάλιστα στη βαθιά γνώση της ιστορίας του τόπου της. Αυτά τα εφόδιά της την κατέστησαν τόσο ευέλικτη οντότητα, ώστε διαχειρίστηκε τα θρησκευτικά θέματα με λεπτότητα και επιδεξιότητα. Στα 46 χρόνια διακυβέρνησής της, η επιρροή της Αγγλίας ενισχύθηκε σημαντικά, καθώς το εμπόριο, η βιομηχανία, η νομοθεσία και η διοίκηση του κράτους έφτασαν στον ανώτατο βαθμό της αποτελεσματικότητάς τους. Για την κρατική οικονομική διαχείριση αναφέρει ότι η βασίλισσα όχι μόνο διέθετε τον πλούτο προς όφελος της πατρίδας, αλλά επίσης ουδέποτε η ίδια εκμεταλλεύτηκε καταστάσεις προς "ιδίον όφελος". Την επιλογή της Ελισάβετ να μείνει ανύπανδρη την δικαιολογεί ως αποτέλεσμα της αγωνίας της να μην πέσει θύμα κακομεταχείρισης από τον σύζυγό της. Είναι δύσκολο να συνδυάσει κάποιος την θρησκευτική ηθική με τις προσωπικές του φιλοδοξίες και για αυτό και η συνεργασία θρησκείας και πολιτικής αποδεικνύεται επίπονη. Όμως, η βασίλισσα απέδειξε ότι ήταν ικανή και στην πρόληψη θρησκευτικών πολέμων.</p>105
7
2614Φωνές από στίχουςΦύσα βοριά!...Μικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: Καθαρεύουσα. Καστελλόριζον.Έτος Γ (1909), σ. 279
8
5369Εις φιλέλληνΦραγκίσκος δε Σιμώνε ΜπρούβερΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΈτος Ε (1911), σ. 12-14Βιογραφικό σημείωμα προς τιμήν του Φιλέλληνα Ιταλού καθηγητή, Φραγκίσκου δε Σιμώνε Μπρούβερ. Στο άρθρο αυτό επαινείται η αγάπη και ο θαυμασμός του για το αρχαιοελληνικό μεγαλείο, τους κλασικούς συγγραφείς της αρχαιότητας και τη λατρεία του για τη σημερινή Ελλάδα. Ο θαυμασμός του για την Ελλάδα επιβεβαιώνεται και από τα δεκατέσσερα βιβλία που αναφέρονται σε αυτή.103
9
2441Εκλιπούσαι φυσιογνωμίαιΦιλοκτήτης ΝέγρηςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΑνυπόγραφο. Γλώσσα άρθρου: ΚαθαρεύουσαΈτος Β (1908), σ. 373-374Βιογραφικό σημείωμα για τον βίο του ιατρού Φιλοκτήτη Νέγρη, στον οποίο οφείλεται η ίδρυση του Λωβοκομείου της Σάμου, καθώς και η κατάρτιση του Νοσοκομείου της.
10
3754Πίστις και έργαΦιλοθέη ΒενιζέλουΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΑνυπόγραφοΈτος Β, τχ. 8 (1910), σ. 116-117.Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας τα μοναστήρια με τις βιβλιοθήκες και τους μοναχούς στο ρόλο του δασκάλου προστάτευαν τα γράμματα. Η Φιλοθέη ως μοναχή με μεγάλη ευλάβεια προς το θεό, έχτισε και διοικούσε μοναστήρι με παρθεναγωγείο που δίδασκε γράμματα και εργόχειρα, αλλά και ορφανοτροφείο, γηροκομείο και νοσοκομείο. Όταν, όμως, το μοναστήρι έπεσε σε ένδεια, πάλι ο θεός τη βοήθησε. Η Φιλοθέη παρείχε και άσυλο σε διωκόμενες από τους Τούρκους, οι οποίες δεν εγκατέλειπαν τη χριστιανική τους πίστη. Για την προστασία που τους παρείχε, οι Τούρκοι τη συνέλαβαν και τη φυλάκισαν.
11
3770Πίστις και έργαΦιλοθέη ΒενιζέλουΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΑνυπόγραφοΈτος Β, τχ. 9 (1910), σ. 134.Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας τα μοναστήρια με τις βιβλιοθήκες και τους μοναχούς, στο ρόλο του δασκάλου, προστάτευαν τα γράμματα. Η Φιλοθέη ως μοναχή με μεγάλη ευλάβεια προς το θεό, έχτισε και διοικούσε μοναστήρι με παρθεναγωγείο που δίδασκε γράμματα και εργόχειρα, αλλά και ορφανοτροφείο, γηροκομείο και νοσοκομείο. Όταν όμως το μοναστήρι έπεσε σε ένδεια, πάλι ο θεός τη βοήθησε. Η Φιλοθέη παρείχε άσυλο σε διωκόμενες από τους Τούρκους, οι οποίες δεν εγκατέλειπαν τη χριστιανική τους πίστη. Για την προστασία που τους παρείχε, οι Τούρκοι τη συνέλαβαν και τη φυλάκισαν.
12
4171Εκ των ψυχολογικών μου μελετώνΦεύγε- Ζητεί- 'Εχε - Κρύπτου και φαίνου - Τα πάθη- Οι τιμώνεςΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Β (1906), σ. 241-242</p><p>Θεωρήσεις του συγγραφέα με σκωπτικό περιεχόμενο.</p>
13
2955Τουρκικά νεκροταφείαΦευγαλέαι εντυπώσειςΗ ΉπειροςΝαιΕλληνικήΣτη σ. 56 υπάρχει φωτογραφία με λεζάντα "Τοποθεσία οθωμανικού νεκροταφείου εν τω Ιπίω".Έτος Β (1911), σ. 54-58Περιγραφή των τάφων και του χώρου των τουρκικών νεκροταφείων φτωχών και πλουσίων ή σημαντικών ανθρώπων.
14
5227Τράπεζα ΑνατολήςΥποπρακτορείον ΠεργάμουΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: Καθαρεύουσα. Τόμος 4, (1910), σ. 336.Ανακοίνωση για την ίδρυση επίσημου υποπρακτορείου της Τράπεζας της Ανατολής, του οποίου τα εγκαίνια έγιναν στις 14 Νοεμβρίου 1908. Η ίδρυση αυτού υποπρακτορείου, της ελληνικής αυτής τράπεζας έχει πρωτίστως κεφάλαια καθαρώς ελληνικά και τιμά την πόλη της Περγάμου μέσω των ευκολιών που της προσδίδει. Πέργαμος, Ιούνιος 1909. 103
15
4317Διάσημαι Γυναίκες εν τη Αγία Γραφήυπό Καρολίνας Δάμβρ, Μετά τον ΜωυσήΒοσπορίςΣε συνέχειες.Έτος Β, τχ. 28 (1900), σ. 228-229Άρθρο που περιγράφει τη ζωή της Ρουθ, μίας γνωστής γυναικείας μορφής της Αγίας Γραφής.106
16
2300Το χωριό μου Τω φίλω συμπολίτη κω Δημητρίω ΣταύρουΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΚαθαρεύουσαΈτος Γ (1909), σ. 272
17
4189Τα βάσανα ενός ψάλτουΤω φιλτάτω μοι Ιωάννη Μπήτω εις ΘεσσαλονίκηνΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Β (1906), σ. 279-284</p><p>Πραγματική τοπική ιστορία που αναφέρεται στη σύλληψη ενός ψάλτη από τις αρχές, γιατί μετά από αποκριάτικο γλέντι φάνηκε ύποπτος για τη διατάραξη της ασφάλειας της νήσου.</p>
18
4062Ηρώ και Λέανδρος Τω φιλτάτω μοι Δ. ΔρόσωΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Α (1905), σ. 225-228</p><p>Η Ιστορία της Ηρώς και του Λεάνδρου. Η Ηρώ ερωτεύεται τον Λέανδρο και μετά τον πνιγμό του αυτοκτονεί και η ίδια.</p>
19
4121Η Σάμος λίμνη και το αιγαίον στερεάνΤω φιλτάτω μοι Γεωργ. Α. ΠαπαθεοδώρουΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Β (1906), σ. 58-64</p><p>Σύνολο παλαιοντολογικών μελετών σύμφωνα με τα ευρήματα των οποίων η Σάμος στο παρελθόν δεν ήταν νησί αλλά λίμνη ενός μεγαλύτερου στέρεου κομματιού. Τα ευρήματα αποτελούν οστά ζώων αλλά και πετρώματα τα οποία δεν ήταν δυνατόν να υπάρξουν σε νήσο.</p>
20
2456Αλεξάνδρω ΠασχάληΤω μεγατίμω ανδρί εμώ δε ευγενεί προστάτηΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΔημοτικήΈτος Γ (1909), σ. 21
21
5379Το μελτέμιΤω καλλίστω φίλω Κ)ω Στεφάνω Ελευθερίου, Εις ΑθήναςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΚαθαρεύουσαΈτος Ε (1911), σ. 17103
22
2432ΣυμφωνίαΤω καλλίστω φίλω κ. Αρ. Παπαδοπούλω Εις ΚερασούνταΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΔημοτικήΈτος Β (1908), σ. 341
23
4105Περί αθανασίας της ψυχήςΤω ίσω πατρί πολυσεβάστω μοι θείω κ. Γεωργίω Δ. ΙωαννίδηΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική

Το άρθρο δημοσιεύεται στη στήλη Εκ του θείου στερεώματος της φιλοσοφίας.

<p>Έτος Α (1905), σ. 323-328</p><p>Κείμενο που βασίζεται στην αριστοτελική φιλοσοφία, αλλά και στη σύγχρονη για την εποχή του νευροφυσιολογία, προκειμένου να υποστηρίξει την αθανασία της ψυχής.</p>
24
2212Ήθη και έθιμα εν ΝίσυρωΤω εγκρίτω πολιτευτή και ελλογίμω φίλω κ κ. Κ. ΠαπαμιχαλοπούλωΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΚαθαρεύουσαΈτος Α (1907), σ. 197-204Αναφορά στα ήθη και έθιμα της Νισύρου που επιβίωσαν παρά την Ενετοκρατία στη νήσο. Παράλληλα, γίνεται λόγος για τον ρόλο της μητέρας και την ανατροφή των παιδιών, όπως αυτή συνηθίζεται στο νησί. Πιθανότατα το έγραψε η Ελένη Σβορώνου.
25
2438Το μοναστήρι της ΠαναγίαςΤω αγαπητώ μοι αδελφώ Κ. Ν. Παπαδοπούλω Εις Κων/πολινΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΚαθαρεύουσαΈτος Β (1908), σ. 364-371Επίσκεψη του Αρ. Παπαδόπουλου σε χωριά που βρίσκονται κοντά στην Κερασούντα. Ο ίδιος βρίσκει λυπηρό το γεγονός ότι οι ομογενείς κάτοικοι αυτών των χωριών είναι "αστοιχείωτοι". Προτείνει, λοιπόν, τη σύσταση των μοναστηρίων και την ίδρυση Σχολών, ούτως ώστε να φοιτούν τα παιδιά, αυτών των ομογενών, με σκοπό την εκπαίδευση και την διαπαιδαγώγησή τους. Τέλος, αναπαρίσταται η επίσκεψή του στη Μονή της Θεοτόκου μέσα από μια γλαφυρή περιγραφή του φυσικού και του ιερού χώρου της Μονής.
26
2651Μικρασιατικόν ημερολόγιονΤυπογραφείον Μικρασιατικού ΗμερολογίουΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΚαθαρεύουσαΈτος Γ (1909), χωρίς αρίθμηση σελίδας Επιστολή από το Τυπογραφείο του Μικρασιατικού Ημερολογίου, με την οποία το τελευταίο ενημερώνει τους αναγνώστες και συνεργάτες του, ότι έργα που δε δημοσιεύτηκαν, λόγω καθυστέρησης και πληθώρας, θα δημοσιευτούν στον επόμενο τόμο. Επιπλέον, διαφημίζει και τη λειτουργία του τυπογραγείου, το οποίο πλέον εκτελεί κάθε τυπογραφική εργασία σε "λογικές και συμφέρουσες" τιμές.
27
3388ΠοικίλαΤρόποι προτάσεως γάμουΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΥπογράφεται από το ψευδώνυμο "Παλμύρα".Έτος Ε (1903), σ. 148-149Ο/Η Παλμύρα περιγράφει και σχολιάζει τους διαφορετικούς τρόπους, με τους οποίους ένας άνδρας δύναται να προτείνει να τον παντρευτούν.
28
4973ΘερισμόςΤραγούδια του θέρους, Η θημωνιάΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: Δημοτική.Έτος Δ (1910), σ. 241-242103
29
2597Τρελλά τραγούδιαΤου φίλου μου Μιχ. Γ. Απ.Μικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΔημοτικήΈτος Γ (1909), σ. 148
30
2235Επί τω θανάτωτου καπετάν Γεώργη Πασιά ΚωνσταντινίδουΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΔημοτικήΈτος Α (1907), σ. 262Αφιέρωμα στον Καπετάν Γεώργη Πασσά Κωνσταντινίδη, με αφορμή το θάνατό του.
31
3228Το νέον κατά της ναυτίας φάρμακονΤου κ. Μιλτιάδου ΠολεμίδουΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Β (1900), σ. 48-51Ο αρθρογράφος, ιατρός στο επάγγελμα, αναφέρεται στη ναυτία και τα διάφορα ανεπιτυχή φάρμακα που έχουν δοθεί ως θεραπεία. Επιπλέον, διηγείται την ιστορία επιβατών που εξαπατήθηκαν από ένα νεαρό ζευγάρι που μοίραζε το «κατά της ναυτίας φάρμακο».
32
2278Εκ των μυρίων δειγμάτωνΤου ενιαίου της ελληνικής γλώσσηςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΚαθαρεύουσαΈτος Γ (1909), σ. 214-224Ο εκπαιδευτικός-γλωσσολόγος και λόγιος Μακεδόνας, Ι. Τσικόπουλος, υπερασπίζεται την επιστημονική του θέση για τον ενιαίο και αδιάσπαστο χαρακτήρα της Ελληνικής γλώσσας στην ιστορική της διαδρομή ανά τους αιώνες. Εν Θεσσαλονίκη τη 21 Ιουλίου 1907.
33
3240ΔιάφοραΤοκιστής και ΔιάβολοςΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Β (1900), σ. 76
34
4112Εκ των εθίμων της ΠάτμουΤοκετός και βάπτισηΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΕλληνική<p>Έτος Β (1906), σ. 40-41</p><p>Ο τοκετός και η βάπτιση στην Πάτμο.</p>
35
3241ΔιάφοραΤο φρικτόν λάθοςΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΈτος Β (1900), σ. 76-77
36
5435Οι νεωτερισμοί της υγιεινήςΤο φίλημαΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: Καθαρεύουσα. Αθήναι.Έτος Ε (1911), σ. 86-89Το άρθρο αφορά σε μια συζήτηση μεταξύ μιας κυρίας και ενός κυρίου σχετικά με το φιλί. Η κυρία απομυθοποιεί εντελώς την ρομαντική και τρυφερή κίνηση του φιλιού, λέγοντας πως αυτό μόνο φορέας μικροβίων και ασθενειών μπορεί να θεωρεί. Μάταια ο κύριος προσπαθεί να την μεταπείσει με τα "ρομαντικά" του επιχειρήματα.103
37
3325ΠοικίλαΤο υπόδημα των ΧριστουγέννωνΑι Αναμνήσεις [Β' περίοδος: Αναμνήσεις και Ελπίδες]ΝαιΕλληνικήΥπογράφεται από το ψευδώνυμο "Παλμύρα".Έτος Ε (1903), σ. 32-33Το παρόν κείμενο αναφέρεται στο ευρωπαϊκό έθιμο, κατά το οποίο τοποθετούν ένα υπόδημα στην εστία την παραμονή των Χριστουγέννων. Έπειτα, ακολουθεί η διήγηση ενός σχετικού περιστατικού.
38
2442Από την κωμωδίαν της ζωήςΤο τραπέζι του γάμουΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΚαθαρεύουσαΈτος Β (1908), σ. 375-380
39
2429Λόγια της κυρούλας μουΤο τραγούδι του ύπνουΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΔημοτικήΈτος Β (1908), σ. 334-337
40
3402ΠαίγνιονΤο ταξείδιΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 1 (1909), σ. 21.
41
3469ΠαίγνιονΤο ταξείδιΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 8 & 9 (1909), σ. 79.
42
2492ΠαίγνιονΤο ταξείδιΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 1 (1909), σ. 9.
43
3658Το Α' βιβλίον του ΓούτεμβεργΤο πιεστήριον κατεσκευάσθη Εφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΥπογράφεται από το αρχικό Λ.Έτος Α, τχ. 22 (1910), σ. 179-180.Το άρθρο έχει ως θέμα την απαρχή της τυπογραφίας. Ο Γούτεμβεργ εργαζόταν πυρετωδώς στο εργαστήριό του για την τελειοποίηση της τυπογραφικής κατασκευής. Με ένα προφητικό όνειρο τίθεται ένας πολύ σοβαρός προβληματισμός: με την εφεύρεσή του, η οποία όπως αυτός πίστευε θα ένωνε τους λαούς, μέσω της διάδοσης των αγαθών ιδεών, υπήρχε κίνδυνος να μεταδοθούν ανόσιες και διεφθαρμένες ιδέες, οι οποίες φυσικά θα προέλθουν από έξυπνους, αλλά κακούς ανθρώπους. Μετά από περίσκεψη, αποφασίζει να συνεχίσει την εφεύρεση δίνοντας έναν επιπλέον όργανο στον ορθό λόγο.
44
3178Εκ του προλόγου της Ευριπίδου Ιφιγενείας εν ΤαύροιςΤο όνειρον της ΙφιγενείαςΗμερολόγιον της Εφημερίδος των Κυριών «Η Λέσβος»ΝαιΕλληνικήΑνυπόγραφοΈτος Α (1912), σ. 197-198Ιφιγένεια του Ευριπίδη. Αναφέρεται στο όνειρο της Ιφιγένειας.
45
3644Το Α' βιβλίον του ΓούτεμβεργΤο όνειρο του ΓούτενβεργΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΥπογράφεται από το αρχικό Λ.Έτος Α, τχ. 22 (1910), σ. 179-180.Το άρθρο έχει ως θέμα την απαρχή της τυπογραφίας. Ο Γούτεμβεργ εργαζόταν πυρετωδώς στο εργαστήριό του για την τελειοποίηση της τυπογραφικής κατασκευής. Με ένα προφητικό όνειρο τίθεται ένας πολύ σοβαρός προβληματισμός: με την εφεύρεσή του, η οποία όπως αυτός πίστευε θα ένωνε τους λαούς, μέσω της διάδοσης των αγαθών ιδεών, υπήρχε ο κίνδυνος δυστυχώς να μεταδοθούν ανόσιες και διεφθαρμένες ιδέες, οι οποίες φυσικά θα προέλθουν από έξυπνους αλλά κακούς ανθρώπους. Μετά από περίσκεψη, αποφασίζει να συνεχίσει την εφεύρεση δίνοντας έναν επιπλέον όργανο στον ορθό λόγο.
46
2253Της ζωής όνειραΤο καράβιΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΓλώσσα άρθρου: ΔημοτικήΈτος Α (1907), σ. 315
47
4297Από τα "κύματα" μουΤο καλύβι μου, ΣτροφέςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΔημοτικήΚώστας Μισαηλίδης Μαγνησιά, Απρίλιος 1909. Κώστας Μισαηλίδης, ο Λαϊκός. Το ποίημα "Στροφές" ο ποιητής το αφιερώνει στη αρραβωνιαστικιά του. Έτος Δ (1910), σ. 83103
48
4267Ευθυμογραφικαί σελίδεςΤο κακό όνειροΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνικήΙωάννης ΜπήτοςΓλώσσα άρθρου: Καθαρεύουσα. Εν Θεσσαλονίκη, Απρίλιος. Έτος Δ (1910), σ. 49-56103
49
3488Έλα έλα Το ιταλικόν “La spaniola”Εφημερίς των ΚυριώνΝαιΙταλικήΗ παρτιτούρα δεν εντάσσεται στις αριθμημένες σελίδες. Οι στίχοι σε μορφή ποιήματος παρατίθενται στη σ. 93.Έτος Α, τχ. 11 (1909).Πρόκειται για ευρωπαϊκή μουσική, όπως είχε αναφέρει στη δήλωσή της η εκδότρια. Στίχοι: Ν Βλυσσίδου, Διασκευή: N.Baldi
50
3902Τύποι και τύποιΤο είδωλον του φυσιογνωμιστούΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΕλληνικήΔεν υπογράφεται, αντί αυτού υπάρχουν τρία αστεράκια.Έτος Β, τχ. 17 (1911), σ. 270-271.Το άρθρο περιγράφει την αστεία συνάντηση δύο νέων που η συμπεριφορά και ο χαρακτήρας τους κατακρίνονται ως ανάρμοστες. Η κοπέλα διακατέχεται από ξενομανία και ρηχότητα χαρακτήρα. Δε γνωρίζει τις αρετές της σεμνότητας και της καλοσύνης στην καρδιά και αρέσκεται να μιλάει με ελαφρότητα για το ζήτημα του γάμου. Ο νεαρός, αντιπροσωπευτικό παράδειγμα «Δον –Ζουάν», προσελκύει κορίτσια παριστάνοντας το δάσκαλο μουσικής, ενώ με τον έντονο κομπασμό καταντά ενοχλητικός.