Άρθρα

Δημιουργία Προχωρημένη Αναζήτηση

Showing 1-50 of 3,676 items.

Άρθρα

 #
IDΤίτλοςΥπότιτλος/οιΈντυποΣελίδες* (θα καταργηθεί -> να πάνε στα στοιχεία βιβλιογραφικής αναφοράς)ΠρωτότυποΜεταφρασμένοΤίτλος πρωτότυπου (για μεταφρασμένο)Γλώσσα πρωτότυπουΣυγγραφέας πρωτότυπου (για μεταφρασμένο)ΣχόλιαΣτοιχεία βιβλιογραφικής αναφοράςΠερίληψηCreated By
  
 
1
2567Αχ! Αυτοί οι άνδρεςΜονόλογος. Μία νευρική γυνή μετά την νευρικήν κρίσινΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΤούρκικη<p>Έτος Β (1906), σ. 37-39</p><p>Περιγραφή των δεινών που προκαλούν οι άνδρες στις γυναίκες στον οθωμανικό χώρο. Αυτό πραγματοποιείται με τη σύντομη αντιπαράθεση της συζιγικής συμπεριφοράς των ανδρών και των γυναικών.</p>
2
4116Σοφά λόγιαΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΤουρκικήΠέρσης Σααδή

Παράθεση συμβουλών - παραινέσεων σε μετάφραση του Μιχ. Αργυρόπουλου.

<p>Έτος Β (1906), σ. 43</p>
3
4128Σοφά λόγιαΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΤουρκικήΠέρσης Σααδή

Παράθεση συμβουλών - παραινέσεων σε μετάφραση υπό τον/την Δ. Αρ.

<p>Έτος Β (1906), σ. 82</p>
4
4145Λόγια σοφάΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΤουρκικήΠέρση Σααδή

Παράθεση συμβουλών - παραινέσεων σε μετάφραση του Μιχ. Αργυρόπουλου.

<p>Έτος Β (1906), σ. 120</p>
5
4158Σοφά λόγιαΗμερολόγιον του ΑιγαίουΝαιΤουρκικήΠέρση ΣααδήΠαράθεση συμβουλών - παραινέσεων σε μετάφραση του Μιχ. Αργυρόπουλου.<p>Έτος Β (1906), σ. 202</p>
6
4936Mythologie persane (Περσική μυθολογία)L'avénement au trône de Feridoun (Ο ερχομός του Φεριντούν στο θρόνο)MaarifetΝαιΤουρκική

Ακολουθεί υποσημείωση ότι το παρόν συνεχίζεται σε επόμενο τεύχος, ωστόσο η συνέχειά του δεν μας είναι διαθέσιμη. Στο τέλος του άρθρου σημειώνεται ότι η μετάφραση από τα τουρκικά έχει γίνει από τη Θεοδοσία.

<p>Έτος Α, τχ. 14 (23 Ιουλίου 1898), σ. 25-26</p><p style="text-align: justify;">Απόσπασμα από την Ιρανική Μυθολογία όπου σκιαγραφείται το μεγαλείο του Feridoun ως κυρίαρχου εκπροσώπου του Θεού στη γη.</p>104
7
2462Γατάκι και μαυροπούλιΜύθος ΚριλώφΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΡώσσικήΠ. Α. ΑξιώτηςΓλώσσα άρθρου: ΚαθαρεύουσαΈτος Γ (1909), σ. 47-48 Ο λογογράφος και ποιητής Π. Α. Αξιώτης μεταφράζει έναν από τους μύθους του Κριλώφ, "Γατάκι και Μαυροπούλι".
8
2858Ελληνικόν αίμαΣπινθήρΝαιΡωσική<p>Τχ. 11 (1902), σ. 165</p>
9
3833Οι τρεις κλέπταιΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΡώσικαΛ.ΤολστόιΈτος Β, τχ. 13 (1911), σ. 208.
10
5554Κρίνον εν χιόνι(Λαπωνικόν διήγημα)ΒοσπορίςΝαιΝορβηγικήΦρίηςΔιήγημα σε συνέχειες.Έτος Α, τχ. 16 (10 Αυγούστου 1899), σ. 125-126 Έτος Α, τχ. 17 (10 Αυγούστου 1899), σ. 138-139 Έτος Α, τχ. 19 (20 Αυγούστου 1899), σ. 154-155 Έτος Α, τχ. 21 (20 Οκτωβρίου 1899), σ. 170-171 Έτος Α, τχ. 23 (30 Οκτωβρίου 1899), σ. 185-186 Έτος Α, τχ. 25 (31 Δεκεμβρίου 1899), σ. 205-206Ο έμπορος Λάινδ κατοικούσε με τη σύζυγό του στη βόρεια Νορβηγία στην περιοχή της Λαπωνίας και ασχολούνταν με εμπορικές δραστηριότητες. Μετά από κάποιο διάστημα η σύζυγός του γέννησε την κόρη τους. Αν και ήταν χειμώνας και το βρέφος ασθενικό η σύζυγος επέμενε να ταξιδέψουν 200 χιλ. μακριά ώστε το βρέφος να βαπτιστεί, καθώς στο μέρος που ζούσαν δεν υπήρχε η ιερέας. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους επιτέθηκαν λύκοι και το βρέφος χάθηκε. Άδικα το έψαχναν. Όσο το αναζητούσαν κάποιος που περνούσε τυχαία από εκεί άκουσε το βρέφος να κλαίει. Ήταν ο κ. Λαδζέ ο οποίος δεν είχε παιδιά. Έτσι πήγε το βρέφος στη σύζυγό του και αποφάσισαν να κρατήσουν το μικρό κοριτσάκι.106
11
3135Το παρελθόν έτος και η νεότηςΗμερολόγιον της Εφημερίδος των Κυριών «Η Λέσβος»ΝαιΙταλικήΥπογράφεται από το ψευδώνυμο "Ποίησις Ιταλίδος".Έτος Α (1912), σ. 44
12
3154Η μηδενίστριαΗμερολόγιον της Εφημερίδος των Κυριών «Η Λέσβος»ΝαιΙταλικήΚάρολος ΦλάβιοςΈτος Α (1912), σ. 97-107
13
3426Η βιογραφία της Α' βασιλίσσης της Ελλάδος ΑμαλίαςΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΙταλικήΈτος Α, τχ. 4 (1909), σ.39. τχ. 5 σ.47, τχ. 6, σ.55 Στα πρώτα 2 αυτά τεύχη η βιογραφία δημοσιεύεται ως υποφυλλίδα. Οι συνέχεια της βιογραφίας στα επόεμενα τεύχη επέχει θέση άρθρου: τχ. 7, σ. 63, τχ. 10, σ. 87, τχ. 11, σ. 94-95, τχ. 14, σ. 119, τχ. 15, σ. 127, τχ. 16, σ.135-13,Μόνιμη στήλη για τη βιογραφία της βασίλισσας Αμαλίας, η οποία δημοσιεύεται σε συνέχειες. Σε αυτό το τεύχος δίνονται πληροφορίες για την καταγωγή της.
14
2173Η μια και η άλληΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΙταλικήΕκ της "Φύσεως".Έτος Α, τχ. 19 (1910), σ. 156-158.Η βασική θεματική του άρθρου είναι ο έρωτας. Παρατίθεται το παράδειγμα του Σιβέριου, ενός εργατικού ήσυχου και αξιοπρεπούς άνδρα, ο οποίος παρά την κοινωνική καταξίωση βρισκόταν συνεχώς σε ψυχική ταραχή, που τον οδήγησε στο θάνατο. Αιτία ήταν η απογοήτευσή και η θλίψη όταν συνειδητοποίησε ότι η γυναίκα που αγαπούσε και μετά από πολλές δυσχέρειες νυμφεύθηκε, δεν ανταποκρινόταν ούτε στο ελάχιστο στην ιδανική εικόνα που εκείνος είχε πλάσει.
15
2460Το τελευταίον ρόδονΙδέα ιταλικού ποιήματοςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΙταλικήΓλώσσα άρθρου: ΔημοτικήΈτος Γ (1909), σ. 32Ιδέα ιταλικού ποιήματος.
16
3488Έλα έλα Το ιταλικόν “La spaniola”Εφημερίς των ΚυριώνΝαιΙταλικήΗ παρτιτούρα δεν εντάσσεται στις αριθμημένες σελίδες. Οι στίχοι σε μορφή ποιήματος παρατίθενται στη σ. 93.Έτος Α, τχ. 11 (1909).Πρόκειται για ευρωπαϊκή μουσική, όπως είχε αναφέρει στη δήλωσή της η εκδότρια. Στίχοι: Ν Βλυσσίδου, Διασκευή: N.Baldi
17
5544Ανδρός καθήκοντα ΚυψέληΝαιΙταλικήPellico Silvio

Πρόκειται για κείμενο που αναδημοσιεύεται από την Αποθήκη των Ωφελίμων Γνώσεων [τόμ. 1, τχ. 4 (1837), σ. 63].

Το κείμενο στην Αποθήκη των Ωφελίμων Γνώσεων φέρει την "υπογραφή" "ΣΙΛΒΙΟΣ ΠΕΛΛΙΚΟΣ", ενώ σημειώνεται ότι η μετάφραση είναι του "Δημητρίου Προύσης".

Η διαφορά στις δύο δημοσιεύσεις έγκειται στο γεγονός ότι στην Κυψέλη δημοσιεύεται ανυπόγραφο και χωρίς άλλη πληροφορία για τον συντάκτη, την πηγή, τον μεταφραστή ή για την προγενέστερη δημοσίευση.

<p>Τχ. 5 (1845), σ. 176</p><p>Το άρθρο αναφέρεται στη συζυγική ζωή. Περισσότερο, όμως, εστιάζει στους άνδρες και στον οικογενειακό-συζυγικό τους ρόλο. Καλεί τους άνδρες να σέβονται και να τιμούν τις συζύγους τους σε κάθε περίπτωση και να μην κάνουν κατάχρηση της ευγενικής γυναικείας φύσης.</p>105
18
3792ΣιμόνηΕφημερίς των ΚυριώνΝαιΙταλικήPaul BourgetΥπογράφεται από το ψευδώνυμο "ΣΙΛΦΙΣ".Έτος Β, τχ. 10 (1910), σ. 147-151.
19
2792Σ' ένα λούλουδοΑπό τας ανεκδότους μεταφράσεις μουΣπινθήρΝαιΙταλικήΛαυρέντιος Στεκκέτη

Το άρθρο εντάσσεται στη στήλη Στεκκέττη που τοποθετείται και ως υπέρτιτλός του.

<p>Τχ. 6 (1902), σ. 91</p>
20
2871ΗλιοβασίλεμμαΣπινθήρΝαιΙσπανικήJosé Maria Heredia<p>Τχ. 12 (1902), σ. 179</p>
21
5387Από την ελληνικήν λογοτεχνίανΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΑνυπόγραφοΈτος Ε (1911), σ. 43-44Σύντομο βιογραφικό σημείωμα για τη ζωή και το φιλολογικό ταλέντο του συνεργάτη του Μικρασιατικού Ημερολογίου, Στεφάνου Ελευθερίου.103
22
5411Άλογων ζώων πολιτεία.Μικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΕν Σουφλίω, Κ. Γ. Κουρτίδης, Ιατρός. Έτος Ε (1911), σ. 52-60Ο ιατρός, Κ. Γ. Κουρτίδης με την παρούσα πραγματεία υποστηρίζει ότι τα ζώα, όπως και οι άνθρωποι, είναι μέτοχοι του λόγου, είναι δηλαδή λογικά. Ο λόγος των περισσότερων ζώων είναι μεν ατελής, αλλά δεν εκλείπει εξ' ολοκλήρου από αυτά.103
23
5412Από τον κόσμον μουΣτη σημαία μαςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΈτος Ε (1911), σ. 60103
24
5416Δεν έχω καιρόνΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΤο εν λόγω άρθρο ανήκει στη μόνιμη στήλη του Μικρασιατικού Ημερολογίου, "Σκαλάθυρμα".Έτος Ε (1911), σ. 72-78Ο Ι. Μπήτος αναφέρει μια συζήτηση με το φίλο του, ο οποίος προσπαθεί να του εξηγήσει ότι μπορεί να διαθέσει λίγο από τον ελεύθερο χρόνο του προκειμένου να συγγράψει ένα λογοτεχνικό κείμενο για χάρη της Ελένης Σβορώνου, η οποία του ζητά συνεργασία για τον τόμο του ημερολογίου. Ο φίλος του προσπαθώντας να τον μεταπείσει και να του αποδείξει ότι έχει ελεύθερο χρόνο σε σχέση με άλλους ανθρώπους, του αφηγείται την ιστορία του Χασάν αγά, ο οποίος μέσα από τις υποχρεώσεις του δεν είχε καθόλου ελεύθερο χρόνο.103
25
5420Εικών μιας ΕλληνίδοςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΤο παρόν άρθρο συνοδεύεται από ένα εισαγωγικό σημείωμα από τη διεύθυνση του Μικρασιατικού Ημερολογίου. Στο σημείωμα αυτό αναφέρεται ύστερα από θερμή παράκληση της διεύθυνσης προς τη λόγια και συγγραφέα Σωτηρία Αλιμπέρτη, που λόγω της απώλειας του συζύγου της σταμάτησε να δημοσιεύσει, έστειλε στη διεύθυνση δύο βιογραφίες από το αδημοσίευτο έργο της "Διαπρεπείς Ελληνίδες". Η πρώτη αφορά στην κόμισσα Ελένη Αρμένη, Κόμισσα Μοντζενίγου και η δεύτερη στην Ελισάβετ Καστρισίου. Ύστερα από υπόσχεση της διεύθυνσης στους Θεσσαλονικείς αναγνώστες του ημερολογίου, δημοσιεύεται η βιογραφία της Ελισάβετ Καστρισίου, ενώ σύντομα θα δημοσιευτεί και η πρώτη βιογραφία. Εν Αθήναις.Έτος Ε (1911), σ. 79-84Το παρόν κείμενο αποτελεί μια βιογραφία εις μνήμην της μεγάλης Ελληνίδας ευεργέτιδας, Ελισάβετ Καστριτσίου. Επιδιώκεται η ανάδειξη της άγνωστης προσφοράς μέσω των δωρεών της, τόσο στην ελεύθερη Ελλάδα, όσο και στον έξω ελληνισμό.103
26
5436Από τα περασμένα(Σονέττο)Μικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΣμύρνη. Υπογράφεται από το ψευδώνυμο "Σύλβιος".Έτος Ε (1911), σ. 89103
27
5441Ελένη ΓεωργαντήΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΑνυπόγραφο. Το άρθρο για την Ελένη Γεωργαντή εντάσσεται στη μόνιμη στήλη του Μικρασιατικού Ημερολογίου, "Λεύκωμα Ελληνίδων Καλλιτέχνιδων".Έτος Ε (1911), σ. 93-94Βιογραφικό σημείωμα προς τιμήν της Ελληνίδας γλύπτριας από τη Σμύρνη, Ελένης Γεωργαντή. Η Ελένη Γεωργαντή αν και ασχολήθηκε και με τη μουσική, τη λογογραφία και τη ζωγραφική επιδόθηκε στη γλυπτική και μαθήτευσε κοντά σε επιφανείς γλύπτες της εποχής. Παντρεμένη με τον γλύπτη Ν. Γεωργαντή τελειοποίησε τις σπουδές της στο εξωτερικό, σκιαγραφώντας μια λαμπρή καριέρα στο χώρο της γλυπτικής.103
28
5443Ελένη ΠροσαλέντηΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΤο άρθρο για την Ελένη Προσαλέντη εντάσσεται στη μόνιμη στήλη του Μικρασιατικού Ημερολογίου, "Λεύκωμα Ελληνίδων Καλλιτέχνιδων".Έτος Ε (1911), σ. 95-96Βιογραφικό σημείωμα προς τιμήν της Ελληνίδας ζωγράφου, Ελένης Προσαλέντη. Η Ελένη Προσαλέντη είναι κόρη του ζωγράφου Προσαλέντη και αδερφή της, επίσης, ζωγράφου Όλγας Παπαδημάκη και του Παύλου Προσαλέντη. Στο καλλιτεχνικό αρχείο της βρίσκει κανείς προσωπογραφίες και αγιογραφίες. Μέσα από την αγιογραφία της αναδείχθηκε μεγάλο ταλέντο στον τομέα αυτό. Απόδειξη σε αυτό αποτελεί η αγιογραφία της "Παναγίας", όπου το έργο αυτό αντανακλά την έμπνευση και την πρωτότυπη τεχνοτροπία της.103
29
5198Εκ της μελέτης μουΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΘεολόγος Παρασκευαϊδης Αρχιμανδρίτης Διευθυντής του εν Σάμω Ιεροδιδασκαλείου "Ανατολή".Έτος Δ (1910), σ. 314-327Ο Αρχιμανδρίτης, Θεολόγος Παρασκευαϊδης, αναφέρεται στις διαφορετικές λειτουργίες και τους διαφορετικούς σκοπούς που υπηρετούν από τη μία η θρησκεία και από την άλλη η επιστήμη, καθώς και το ρόλο που αυτές έχουν διαδραματίσει στη ζωή των ανθρώπων. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, η επιστήμη είναι εκείνη που ορίζει τους αιώνιους αμετάβλητους νόμους, φανερώνει στους ανθρώπους τις δυνάμεις της φύσης και τις υποτάσσει σε αυτούς. Επίσης, η επιστήμη ορίζει τον βαθμό εκείνον βάσει του οποίου ο άνθρωπος πρέπει να εξαρτάται από αυτές, ενώ τέλος, η ίδια έχει ως στόχο να απαντήσει στο ερώτημα "πώς ζει ο κόσμος". Από την άλλη πλευρά, η θρησκεία απαντά στο ζήτημα "πώς πρέπει να ζει ο άνθρωπος μέσα στον κόσμο", σε ποιες σχέσεις οφείλει να βρίσκεται "προς αυτόν και προς τον υπεράνω αυτού". 103
30
4948ΑπογοήτευσιςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΣμύρνη 1909.Έτος Δ (1910), σ. 115-117103
31
4949Ανθρώπινοι χαρακτήρεςΟ διεφθαρμένοςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΈτος Δ (1910), σ. 117Σκιαγράφηση του χαρακτήρα ενός διεφθαρμένου ανθρώπου.103
32
4950Εορτασμός τρίτης εκατονταετηρίδοςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΖάκυνθος 22 Σεπτεμβρίου 1908. Στην πρώτη σελίδα του άρθρου η διεύθυνση του Μικρασιατικού Ημερολογίου αναφέρει ότι επειδή το άρθρο ελήφθη με καθυστέρηση, όταν είχε τελειώσει η εκτύπωση του ημερολογίου, η δημοσίευσή του πραγματοποιείται στον τόμο του 1910.Έτος Δ (1910), σ. 118-122Τιμητική αναφορά για τον εορτασμό της συμπλήρωσης τριάκοντα ετών από την γέννηση του διάσημου Ιταλού φυσικού Ευαγγελιστού Τορριτσέλλη. Ο τελευταίος αποτέλεσε σπουδαία φυσιογνωμία στο χώρο των θετικών επιστημών, ενώ η συμβολή του ήταν καθοριστική για την εξέλιξή τους. 103
33
4951Αναπαυτικόν ταξείδιονΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΈτος Δ (1910), σ. 122Ευφυολόγημα για τις συνθήκες "ανάπαυσης" που επικρατούν στα ταξίδια.103
34
4955Γερμανός Καραβαγγέλης Μητροπολίτης ΑμασίαςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΤο εν λόγω άρθρο ανήκει στη μόνιμη στήλη του Μικρασιατικού Ημερολογίου, "Πινακοθήκη Μικρασιατικού". Υπογράφεται από τα αρχικά Μ. Κ.Έτος Δ (1910), σ. 201-202Σύντομο βιογραφικό σημείωμα για τη ζωή του Μητροπολίτη Αμασίας, Γερμανού Καραβαγγέλη. 103
35
4956Αρχιμανδρίτης ΕύδωροςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΤο εν λόγω άρθρο ανήκει στη μόνιμη στήλη του Μικρασιατικού Ημερολογίου, "Πινακοθήκη Μικρασιατικού". ΑνυπόγραφοΈτος Δ (1910), σ. 202-203Σύντομο βιογραφικό σημείωμα για τη ζωή και το έργο του αρχιμανδρίτη Εύδωρου.103
36
4960Δημήτριος Ι. ΡίζοςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΑνυπόγραφο. Το εν λόγω άρθρο ανήκει στη μόνιμη στήλη του Μικρασιατικού Ημερολογίου, "Πινακοθήκη Μικρασιατικού".Έτος Δ (1910), σ. 205-206Σύντομο βιογραφικό σημείωμα για τη ζωή, το έργο και την εθνική προσφορά του ιατρού, Δημήτριου Ι. Ρίζου.103
37
4451Από τον ΠόντονΑι πρόοδοι της μουσικήςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΈτος Δ (1910), σ. 108Η Ε. Σβορώνου χαιρετά την αξιόλογη κίνηση για την πνευματική κίνηση της Ανατολής και ιδιαίτερα της Αμισού, δηλαδή την σύσταση από τον Αχιλλέα Καρακάση της Μαντολινάτας της Αμισού. Στην Μαντολινάτα της Αμισού μαθητεύουν 25 δεσποινίδες, απόφοιτες ή μαθήτριες του Παρθεναγωγείου, οι οποίες με τη συμβολή τους συμμετέχουν στην καλλιτεχνική πρόοδο της Ανατολής.103
38
4966Γεώργιος Σουρίας1811-1881Μικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΕν Χίω, Μάϊος 1909. Το εν λόγω άρθρο ανήκει στη μόνιμη στήλη του Μικρασιατικού Ημερολογίου, "Εκλιπούσαι Φυσιογνωμίαι".Έτος Δ (1910), σ. 215-217Βιογραφικό σημείωμα για τη ζωή και το έργο του αείμνηστου διδασκάλου του Γένους, Γεωργίου Σουρία. Το εκπαιδευτικό έργο του Γεωργίου Σουρία επαινούταν και θεωρούταν ένα από τα καλύτερα της εποχής του. 103
39
5224Ανδρέας ΣιμόνωφΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΤο βιογραφικό σημείωμα του Ανδρέα Σιμόνωφ εντάσσεται στη στήλη του Μικρασιατικού Ημερολογίου, "Ευλαβή Μνημόσυνα". Ανυπόγραφο.Έτος Δ (1910), σ. 328-329Σύντομο βιογραφικό σημείωμα εις μνήμην του εμπόρου, Ανδρέα Σιμόνωφ από την Τραπεζούντα. Με το παρόν άρθρο επαινείται η φιλομουσία και ο πατριωτισμός του σπουδαίου, για την πατρίδα του, ευεργέτη.103
40
5225Γεωγραφική και ιστορική περιγραφή της Ροδεσίας και τα εν αυτή ήθη και έθιμα των Μαύρων.Μικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΗ διεύθυνση του Μικρασιατικού Ημερολογίου αποδίδει δημόσια ευχαριστία στον συμπατριώτη και φίλο της, Ν. Γιαννάκη, για τη συμβολή του στα περιεχόμενα του τόμου, με τη μελέτη του για την περιοχή της Ροδεσίας, στην οποία ο ίδιος κατοικεί.Έτος Δ (1910), σ. 330-335Ο Ν. Γιαννάκης πραγματοποιεί μια γεωγραφική και ιστορική μελέτη για τη Ροδεσία, τη ζωή και τα περίεργα έθιμα των ιθαγενών της περιοχής.103
41
5252Από τον εσωτερικόν άνθρωπον.Μικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΥπογράφεται από το ψευδώνυμο "Ειρήνη η Αθηναία", το οποίο ανήκει στην Ειρήνη Μεγαπάνου.Έτος Δ (1910), σ. 345Σκέψεις για την ευτυχία, τη λατρεία και τον θαυμασμό προς το Θεό.103
42
5267Εις ηθοποιόνΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΈτος Δ (1910), σ. 370103
43
4251Εξέχουσαι ΠροσωπικότητεςΔύο ΦιλέλληνεςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΈτος Δ (1910), σ.17-24Βιογραφικά στοιχεία για το έργο και τη δράση του Henri Veil, μέλους της Γαλλικής Ακαδημίας και του Bernard Bonvier, Πρύτανη του Πανεπιστημίου της Γενεύης.103
44
5282ΑσφάλειαΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΤο παρόν κείμενο εντάσσεται στη στήλη του Μικρασιατικού Ημερολογίου, "Σκαλαθύρματα". Αθήναι. Έτος Δ (1910), σ. 376-378Το παρόν άρθρο αποτελεί ένα στοχαστικό κείμενο γραμμένο με προχειρότητα, το οποίο σκιαγραφεί την προσπάθεια των ανθρώπων να επιδιώξουν την ασφάλεια μέσα σε ένα κόσμο στον οποίο επικρατούν κίνδυνοι, εχθροί, εμπόδια και καταστροφές.103
45
5027Αλήθειαι Μικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΈτος Δ (1910), σ. 247Παράθεση σύντομων φράσεων που εκφράζουν αλήθειες για τη ζωή ή υποδεικνύουν ορισμένες συμπεριφορές.103
46
5284Αναστάσιος ΚάσδαγληςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΤο παρόν άρθρο εντάσσεται στη στήλη του Μικρασιατικού Ημερολογίου, "Νεκραί Ελπίδες". Ανυπόγραφο.Έτος Δ (1910), σ. 379-380Ανακοίνωση για το απροσδόκητο θάνατο του εμπόρου, Τάσσου Ε. Κάσδαγλη. Παράλληλα, παρατίθεται μια σύντομη αναφορά για τη ζωή και το ήθος του εκλιπόντος.103
47
4269Από το ημερολόγιόν μουΤο δώμα, "Τω αγαπητώ μοι εξαδέλφω Ηλία Κ. Τραυλώ Εις Bale"Μικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΕλένη ΣβορώνουΣάμος, Μάρτιος 1909. Τόμος 4, (1910), σ. 58-60.Η Ε. Σβορώνου παραθέτει ένα απόσπασμα από το ημερολόγιό της, το οποίο αναφέρεται στην κατάρρευση, από μία τρικυμιώδη βροχή, του δώματος που ανήκε στην οικία της θείας της. Τώρα σε αυτό το σπίτι κατοικούσαν ξένοι ενοικιαστές. Η κατάρρευση του δώματος προκάλεσε έντονη λύπη στην Ε. Σβορώνου, καθώς στο δώμα έζησε ευτυχείς ώρες των παιδικών και νεανικών της χρόνων.103
48
5293ΔιαφήμισηΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΔιαφήμιση λαχείου για την ανέγερση του ιερού ναού του Αγ. Νικολάου, του δήμου Κοκκαρίου της Σάμου.Έτος Δ (1910), σ. 385-387103
49
5294ΔιαφήμισηΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΔιαφήμιση μηνιαίου καλλιτεχνικού και φιλολογικού περιοδικού, "Πινακοθήκη". Εν Αθήναις. Διευθυντής Δημ. Ι. Καλογερόπουλος Συνδρομή ετήσια Εσωτερικού δρ. 12, Εξωτερικό φρ. 12 ΓΡΑΦΕΙΑ Οδός Χαριλάου Τρικούπη 22α Έτος Δ (1910), σ. 387103
50
5550Ανδρέας Γ. ΛασκαράτοςΜικρασιατικόν ΗμερολόγιονΝαιΕλληνική-ΚαθαρεύουσαΤο άρθρο εντάσσεται στη στήλη του Μικρασιατικού Ημερολογίου, "Μια εκατονταετηρίς". Έτος Ε (1911), σ. 97-105Στο παρόν άρθρο, με αφορμή τη συμπλήρωση εκατό χρόνων από τη γέννηση του Ανδρέα Λασκαράτου, πραγματοποιείται μια αναφορά στην εργογραφία του, καθώς και τις αντιδράσεις της εκκλησίας που η ίδια ξεσήκωσε. Το έργο του Α. Λασκαράτου σχετικά με τα θρησκευτικά ζητήματα θεωρείται ότι εμφορείται από ορισμένες προτεσταντικές ιδέες. Μέσα από τη σάτιρα προβάλλει ως προλήψεις και δεισιδαιμονίες τα ήθη και έθιμα της θρησκείας, ενώ ασκεί κριτική στη συμπεριφορά και το ήθος του κλήρου. Η δημοσίευση του έργου του, "Μυστήρια της Κεφαλλονιάς" (1856) έδωσε την αφορμή να χαρακτηριστεί άθεος και να αφοριστεί. Ο ίδιος μέσα από δημοσιεύσεις του θα υποστηρίξει τις θέσεις του και θα προβάλει την κοινωνία της εποχής του.103