Άρθρα

Δημιουργία Προχωρημένη Αναζήτηση

Showing 1-50 of 3,676 items.

Άρθρα

 #
IDΤίτλοςΥπότιτλος/οιΈντυποΣελίδες* (θα καταργηθεί -> να πάνε στα στοιχεία βιβλιογραφικής αναφοράς)ΠρωτότυποΜεταφρασμένοΤίτλος πρωτότυπου (για μεταφρασμένο)Γλώσσα πρωτότυπουΣυγγραφέας πρωτότυπου (για μεταφρασμένο)ΣχόλιαΣτοιχεία βιβλιογραφικής αναφοράςΠερίληψηCreated By
  
 
1
5413[Παρθεναγωγείο της Μυτιλήνης]ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήεκ Μιτυλήνης 17 Απριλίου 1871. Το άρθρο είναι ανυπόγραφο.Έτος Α, τχ. 22 (21 Απριλίου 1871), σ. 22-23Το άρθρο αναφέρεται στο παρθεναγωγείο της Μυτιλήνης, το οποίο τροποποιήθηκε όταν ο Μητροπολίτης Μεθόδιος, επισκέφθηκε το νησί. Η αρθρογράφος, σχολιάζει ότι το κεντρικό Παρθεναγωγείο του νησιού λειτουργεί πολύ καλά λόγω των ελληνικών αρχών που το διέπουν. Ακόμη αναφέρει ότι η παιδεία είναι η αρμονική διάπλαση των σωματικών και πνευματικών δυνάμεων του ανθρώπου και είναι καρπός της οικιακής, της σχολικής και εκκλησιαστικής αγωγής, εκ των οποίων η πρώτη είναι σπουδαιότερη και οι επόμενες δυο τη συμπληρώνουν. Στη συνέχεια, υποστηρίζει ότι η σχολική αγωγή σχετίζεται περισσότερο με το διανοητικό μέρος του ανθρώπου, την παροχή γνώσεων, όσον αφορά το ηθικό μέρος, η σχολική αγωγή παρέχει ό,τι δεν παρέχεται από την οικιακή αγωγή. Επιπλέον, αναφέρεται στην εκκλησιαστική αγωγή, η οποία σχετίζεται με την παροχή θρησκευτικών γνώσεων και δεν μπορεί να υπάρξει αν είναι οι προηγούμενες δυο ατελείς. Επομένως, η παιδεία είναι αποτέλεσμα των τριών παραγόντων, και κυρίως του οικιακού, και από αυτόν κυρίως, της μόρφωσης που παρέχει η μητέρα, καθώς ο πατέρας ασχολείται, ως επί το πλείστον, με τις εργασίες εκτός του οίκου. Παράλληλα, αναφέρεται στην αγωγή των γυναικών η οποία περιλαμβάνει δυο μέρη, το ένα είναι η μόρφωση της γυναίκας ως ανθρώπου, η εκπαίδευση της οποίας είναι κοινή με του άνδρα, και δεύτερον η εξειδικευμένη εκπαίδευση, η οποία σχετίζεται με το ρόλο της γυναίκας ως μητέρας, συζύγου και οικοδέσποινας. Τέλος, αναφέρει η αρθρογράφος ότι θα προσπαθήσει να φέρει εις πέρας τις προσδοκίες των γονέων, οι οποίοι της εμπιστεύτηκαν τη μόρφωση των παιδιών τους.109
2
5393[Αίνιγμα-λύση 21]ΕυρυδίκηΝαιΤο αίνιγμα υπογράφεται από τον Ναούμ Βαλζάκο.Έτος Α, τχ. 50 (30 Οκτωβρίου 1871), σ. 248Τίθεται ένα αίνιγμα προς λύση, οι απαντήσεις των αινιγμάτων του τχ. 47 καθώς και τα ονόματα όσων βρήκαν τις λύσεις αυτών.109
3
5392Χωρίς τίτλοΕυρυδίκηΝαιΔημοσιεύεται στη στήλη "Ανέκδοτα και Διάφορα". Το άρθρο προέρχεται από την Εθνική βιβλιοθήκη.Έτος Α, τχ. 50 (30 Οκτωβρίου 1871), σ. 248Αναφέρεται σε έναν Ισπανό, ο οποίος βρέθηκε σε μια χιονισμένη περιοχή αντιμέτωπος με κάποιους σκύλους. Στην προσπάθειά του να τους αντιμετωπίσει, προσπάθησε να πιάσει μια πέτρα αλλά δεν μπορούσε να τη βγάλει από το χιόνι. Τότε αγανακτησμένος, φώναξε στους βοσκούς να μαζέψουν τα σκυλιά τους ή να "ελευθερώσουν" τις πέτρες.109
4
5391[Στοίχημα μεταξύ λόρδων]ΕυρυδίκηΝαιΔημοσιεύεται στη στήλη "Ανέκδοτα- Διάφορα". Είναι ανυπόγραφο.Έτος Α, τχ. 50 (30 Οκτωβρίου 1871), σ. 248 Το παρόν άρθρο αναφέρεται σε ένα στοίχημα μεταξύ δυο λόρδων, ενός μικρόσωμου και ενός μεγαλόσωμου. Ο πρώτος στοιχημάτισε ότι μπορεί να διανύσει μια συγκεκριμένη απόσταση κουβαλώντας τον δεύτερο, ενώ ο δεύτερος στοιχημάτισε στο ότι δεν θα καταφέρει να τον κουβαλήσει. Όταν ήταν ώρα για να ξεκινήσουν ο μικρόσωμος λόρδος ζήτησε από το μεγαλόσωμο να βγάλει τα ρούχα του, καθώς, έπρεπε να μεταφέρει τον ίδιο και όχι τα ενδύματά του, όπως υποστήριξε. Ο μεγαλόσωμος λόρδος αρνήθηκε και έδωσε τα χρήματα του στοιχήματος στον πρώτο.109
5
5390Καρφίτσα και βελόνηΕυρυδίκηΝαιΤο άρθρο δημοσιεύεται στη στήλη "Ανέκδοτα-Διάφορα". Υπογράφεται από το ψευδώνυμο "Μέντωρ".Έτος Α, τχ. 50 (30 Οκτωβρίου 1871), σ. 248Το παρόν αναφέρεται σε μια χιουμοριστική ιστορία κατά την οποία μια καρφίτσα και μια βελόνα είχαν μια διένεξη, η οποία κατέληξε σε συμφιλίωση.109
6
5337[Αίνιγμα-λύση 9]ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο αίνιγμα παρατίθεται από την Βιργινία και η λύση από την Αρτεμισία Πανοπούλου.Έτος Α, τχ. 36 (5 Ιουλίου 1871), σ. 136Παρατίθεται ένα αίνιγμα προς λύση, η λύση του αινίγματος του τχ. 35 καθώς και τα ονόματα όσων απάντησαν σωστά.109
7
5336[Αίνιγμα-λύση 6]ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο αίνιγμα τίθεται από τον Ν.Τ. Υπάρχει σημείωση η οποία αναφέρει ότι η λύση του αινίγματος θα δημοσιευθεί μετά από 15 ημέρες.έτος Α, τχ. 31 (10 Ιουνίου 1871), σ. 96Παρατίθεται ένα αίνιγμα προς λύση, η λύση του αινίγματος του τχ. 30, καθώς και τα ονόματα όσων έστειλαν σωστά τη λύση.109
8
5335Αι εν Φλωρεντία διάσημοι γυναίκες Η ηγεμονίς Κολτζώφ Μασσάλσκη (Δόρα Δ’ Ιστριά)ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο άρθρο δεν υπογράφεται.Έτος Α, τχ. 20 (14 Απριλίου 1871), σ. 6Στο παρόν άρθρο εξυμνείται η Ελένη Γκίκα και το έργο αυτής. Αναφέρεται ότι η συντάκτρια της εφημερίδας «Η Αναστάτωσις» της Αμερικής, έγραψε ένα άρθρο με βιογραφικά στοιχεία από ένδοξες γυναίκες της Φλωρεντίας, το οποίο η διεύθυνση του περιοδικού θεωρεί φυσική συνέπεια της μελέτης που είχε κάνει η Ελένη Γκίκα (Δώρα Ιστριάς) και είχε δημοσιευθεί στην αθηναϊκή εφημερίδα «Ελληνική Ανεξαρτησία». Επίσης, σχολιάζεται ότι στην εφημερίδα «Η Αναστάτωσις» η συντάκτρια είχε παραθέσει και το βιογραφικό της Δώρας Ιστριά. Τέλος, αναφέρεται ότι είχε πραγματοποιηθεί εκδήλωση από την Ελένη Γκίκα σε διάφορες πόλεις. Οι σύλλογοι και οι ακαδημίες των πόλεων που επισκέφτηκε της απένειμαν τίτλους. 109
9
5334Ο θάνατος του ΆβελΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΚείμενο σε συνέχειες. Το εν λόγω δεν υπογράφεται.Έτος Α, τχ. 10 (22 Ιανουαρίου 1871), σ. 118-119 Έτος Α, τχ. 12 (6 Φεβρουαρίου 1871), σ. 111-143 Έτος Α, τχ. 14 (19 Φεβρουαρίου 1871), σ. 171 Έτος Α, τχ. 18 (19 Μαρτίου 1871), σ. 221-223Το κείμενο αυτό, αναφέρεται στο θάνατο του Άβελ από τον αδερφό του Κάιν. Αρχικά, αναφέρεται ότι, ο Κάιν, μονολογεί λέγοντας ότι ο Θεός επευφημεί τις πράξεις του Άβελ σε αντίθεση με τις δικές του πράξεις. Στη συνέχεια, αναφέρεται ότι ο Κάιν βλέπει ένα όνειρο απεσταλμένο από το σατανά. Από τη στιγμή που ξύπνησε το δολοφονικό ένστικτο ήταν περισσότερο εμφανές στο Κάιν. Εκείνος, συνεχώς, έκανε άσχημες σκέψεις για τον αδερφό του όπως ότι τα παιδιά του θα γίνονταν υπηρέτες του Άβελ. Σε μια προσπάθεια του Άβελ να εξηγήσει στον αδερφό του την αγάπη που έτρεφε γι' αυτόν, ο Κάιν τον κάλεσε να επισκεφτούν τον αγρό. Εκεί ο Κάιν επιτέθηκε στον Άβελ όπου και τον σκότωσε. Τέλος, αναφέρεται ότι παρότι μετανόησε για το θάνατο του Άβελ, ο Κάιν, ο Θεός τον εξόρισε. 109
10
5333(Μύθος Β’)ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο ποίημα δημοσιεύεται στη στήλη "Ποιήσεις".Έτος Α, τχ. 50 (30 Οκτωβρίου 1871), σ. 247-248109
11
5332(Μύθος Α’) ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο ποίημα δημοσιεύεται στη στήλη "Ποιήσεις".Έτος Α, τχ. 50 (30 Οκτωβρίου 1871), σ. 247109
12
5331Υποθήκαι μητρός ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΥπογράφεται από τα αρχικά Α. Σ.Έτος Α, τχ. 50 (30 Οκτωβρίου 1871), σ. 244-246Το παρόν αναφέρεται σε μια μητέρα η οποία συμβουλεύει την κόρη της σχετικά με την υγεία του σώματος και του πνεύματος. Αναλυτικότερα, σχολιάζει ότι η φροντίδα του σώματος και του πνεύματος οδηγεί τον άνθρωπο στην ευδαιμονία, ενώ το αντίθετο στην κακοδαιμονία. Επίσης, αναφέρει ότι η ασθένεια του σώματος έχει ως αποτέλεσμα και την ασθένεια του πνεύματος, καθώς όντας ασθενής σωματικά, κάποιος δεν έχει όρεξη να δουλεύει, ούτε να εκτελέσει τα καθήκοντά του. Επισημαίνει ότι η επιμέλεια του ανθρώπινου σώματος είναι το σημαντικότερο καθήκον του ανθρώπου γιατί καθίσταται ευτυχισμένος. Επιπλέον, σχολιάζεται κατά το πλείστον ότι η σωματική υγεία εξαρτάται από την καλή διατροφή και τη φυσική απλότητα. Τέλος, δίνει κάποιες συμβουλές στην κόρη της για να διατηρεί τη φυσική της κατάσταση. 109
13
5330Η αγυρτεία εν τη ιατρικήΕυρυδίκηΝαιΑναφέρεται ότι η διεύθυνση του περιοδικού μετέφρασε κάποια μέρη από τη διάλεξη του Φονσακρίβ, τα οποία είναι χρήσιμο να τα γνωρίζουν οι μητέρες. Δεν γράφεται ούτε η γλώσσα του πρωτότυπου ούτε ο τίτλος αυτού.Το άρθρο είναι ανυπόγραφο. Έτος Α, τχ. 50 (30 Οκτωβρίου 1871), σ. 243-244Αναφέρεται ότι θα ακολουθήσουν κάποια στοιχεία από τη διάλεξη του καθηγητή ιατρικής Φονσακρίβ, με τίτλο «Η αγυρτεία εν τη Ιατρική», τα οποία έχουν μεταφραστεί από άτομα που εργάζονται στο περιοδικό. Το απόσπασμα, αρχικά, αναφέρεται προς τις μητέρες, σχολιάζοντας ότι είναι πολύ σημαντικό να προσέχουν την αγυρτεία. Ο καθηγητής τις συμβουλεύει να μην εμπιστεύονται τους άνδρες οι οποίοι υποστηρίζουν ότι με λιγότερα χρήματα θα προσφέρουν περισσότερα, γιατί η υγεία των παιδιών είναι πολύ σημαντική. Στη συνέχεια, σχολιάζει ότι η αγυρτεία υπάρχει και σε επίπεδο διδασκαλίας, καθώς, όπως υποστηρίζει πολλές φορές άνθρωποι που δεν είναι ιατροί ανεβαίνουν στο βήμα και μιλάνε για την ιατρική. Επιπλέον, αναφέρει μια ιστορία για να δείξει με ποιον τρόπο όλοι οι άνθρωποι εκφέρουν γνώμη για ιατρικά θέματα, χωρίς να είναι ιατροί. 109
14
5328Παρθεναγωγεία της νήσου ΣύμηςΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΣτο άρθρο συμπεριλαμβάνεται και ο λόγος που εκφώνησε η διευθύντρια του ενός εκ των δυο παρθεναγωγείων της Σύμης, Ελένη Αλειφέρη, στις 10 Οκτωβρίου 1871.Έτος Α, τχ. 50 (30 Οκτωβρίου 1871), σ. 241-243Αναφέρεται ότι κατά τη δεκαετία του 1860 η Αιμιλία Κτενά Λεοντιάς διηύθυνε Παρθεναγωγείο στη Σύμη, όμως αφότου έχασε τον πατέρα της δεν μπόρεσε, για διάφορους λόγους, να διατηρήσει δημοτικό παρθεναγωγείο. Συνεισέφερε όμως, στην ίδρυση δυο δημοτικών παρθεναγωγείων στο νησί. Το πρώτο παρθεναγωγείο αναφέρεται ότι είχε διευθύντρια την Ελένη Αλειφέρη και το δεύτερο την Αλεξάνδρα Καψοκεφάλου. Αναφέρεται ότι και στα δυο παρθεναγωγεία γράφτηκαν 260 κορίτσια ηλικίας από 7 και άνω. Σχολιάζεται ότι μια μητέρα με τέσσερα παιδιά, ετών 25, αποφάσισε να φοιτήσει σε ένα από αυτά τα παρθεναγωγεία. Επίσης, ο αρθρογράφος αναφέρει ότι ευχαριστεί τη Σαπφώ Λεοντιάδα, η οποία μερίμνησε ώστε να βρεθεί δάσκαλος για την κοινότητα της Σύμης. Στη συνέχεια παραθέτει το λόγο που εκφωνήθηκε στις 10 Οκτωβρίου 1871 κατά την έναρξη του ενός από τα δυο παρθεναγωγεία, αυτού, το οποίο διηύθυνε η Ελένη Αλειφέρη. Η άποψη της διευθύντριας είναι ότι έργο της μόρφωσης είναι το δυσκολότερο καθώς έχει μεγάλη σημασία για τη σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Στη συνέχεια, αναφέρεται σε αρχαίους Έλληνες, όπως ο Σόλωνας, ο Λυκούργος, ο Ισοκράτης οι οποίοι πρότασσαν τη σπουδαιότητα της σωστής ανατροφής των παιδιών γιατί εκείνα θα ήταν οι μελλοντικοί πολίτες. Επιπλέον, αναφέρεται στον Χριστιανισμό, λέγοντας ότι χωρίς αυτόν ως βάση δεν υπάρχει λόγος να μάθει στα παιδιά τον σεβασμό, την αγάπη. Επίσης, απευθυνόμενη προς τις μητέρες των κοριτσιών λέει ότι είναι πολύ σημαντική η στάση τους γιατί εκείνες μπορούν να διδάσκουν τις κόρες τους και να ελέγχουν συνεχώς το λόγο και τις πράξεις τους. Τέλος, απευθύνεται στα κορίτσια λέγοντας ότι θέλει να τους συμπεριφέρεται ως μητέρα τους, δηλαδή να τις φροντίζει, να τις αγαπά και να τις ελέγχει. 109
15
5327[Αίνιγμα-λύση 20] ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο αίνιγμα τίθεται από τη Μαριγώ Δ. Συρμά.Έτος Α, τχ. 49 (14 Οκτωβρίου 1871), σ. 240Παρατίθεται ένα αίνιγμα προς λύση, η λύση του αινίγματος του τχ. 46 καθώς και τα ονόματα όσων βρήκαν τη λύση. 109
16
5326Ειδοποίησις ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 49 (14 Οκτωβρίου 1871), σ. 240Η εκδότρια ενημερώνει τις συνδρομήτριες για την καθυστέρηση της έκδοσης του επόμενου τεύχους λόγω της ασθένειας της χολέρας που έχει εξαπλωθεί στη συνοικία Χάσκιοϊ, όπου κατοικεί. Λόγω της χολέρας βρίσκεται μακριά από το σπίτι και το γραφείο της και επομένως δεν μπορεί να εργαστεί για την έκδοση του τεύχους. 109
17
5325Εις την ψυχή μου Άσμα Ηγισίππου ΜορώΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο ποίημα δημοσιεύεται στη στήλη "Ποιήσεις".Έτος Α, τχ. 49 (14 Οκτωβρίου 1871), σ. 240109
18
5324Αι δυο εργάτιδεςΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο.Έτος Α, τχ. 49 (14 Οκτωβρίου 1871), σ. 237-240Το διήγημα αυτό αναφέρεται στη φιλική σχέση που αναπτύχθηκε ανάμεσα σε δυο φτωχές και δυο πλούσιες γυναίκες όταν οι δεύτερες χρειάστηκαν τη βοήθεια των πρώτων. 109
19
5323[Αινίγματα-λύση 19]ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤα αινίγματα παρατίθενται από τους Καλλιόπη Καλλίφρονος το πρώτο και Μαριγώ Συρμά το δεύτερο.Έτος Α, τχ. 48 (29 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 232Παρατίθενται δυο αινίγματα προς λύση, η λύση του αινίγματος του τχ 45, καθώς και τα ονόματα όσων βρήκαν τη λύση. 109
20
5322Ειδοποίησις ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 48 (29 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 232Η εκδότρια με αυτή την ανακοίνωση ζητά από όσους έχουν την αγγελία του δεύτερου έτους της «Ευρυδίκης» να την στείλουν στη διεύθυνση του περιοδικού. 109
21
5321Γυνή πωληθείσαΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο και δημοσιεύεται στη στήλη "Διάφορα".Έτος Α, τχ. 48 (29 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 232Αναφέρεται ότι ο άνδρας μιας γυναίκας ονόματι Άννα Κέη την πούλησε σε κάποιον για 500 αγγλικές λίρες. Ο άνδρας της, αναφέρεται ότι, τιμωρήθηκε με πρόστιμο 5 λιρών. 109
22
5320Αι ΡουμανίδεςΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο και δημοσιεύεται στη στήλη "Διάφορα".Έτος Α, τχ. 48 (29 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 232Αναφέρεται ότι κατά την γαλλική «εφημερίς των ξένων», οι Ρουμάνες αποφάσισαν να κάνουν μια σταυροφορία κατά των γερμανικών προϊόντων και να χρησιμοποιούν προϊόντα από τη Γαλλία. 109
23
5319Χωρίς τίτλοΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο και δημοσιεύεται στη στήλη "Διάφορα" του περιοδικού. Οι πληροφορίες αυτές έχουν δημοσιευθεί, αρχικά, σε αγγλική εφημερίδα.Έτος Α, τχ. 48 (29 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 232Αναφέρονται κάποιες ιδιαιτερότητες πριγκιπισσών και βασιλισσών διάφορων χωρών της Ευρώπης. 109
24
5318Βιβλιογραφία ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 48 (29 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 231-232Το άρθρο αναφέρεται στην «Παιδικήν βιβλιοθήκην» του Ι. Α. Βρεττού. Ο αρθρογράφος πριν σχολιάσει το βιβλίο αυτό αναφέρει ότι οι περισσότεροι δάσκαλοι στοχεύουν στην φιλολογική και ποιητική δόξα και όχι στην μόρφωση του παιδιού. Έπειτα σχολιάζει θετικά το έργο του Βρεττού. Αναλυτικότερα, αναφέρει ότι αυτό το βιβλίο είναι κατάλληλο και για τα κορίτσια και για τα αγόρια. Επιπρόσθετα, αναφέρει ότι στον πρώτο τόμο περιέχονται αναγνώσματα από διάφορα στοιχεία τα οποία προσφέρουν γνώσεις βιωματικές στα παιδιά. Επίσης, σε αυτό υπάρχουν και διηγήματα ιστορικά. Στον δεύτερο τόμο αναφέρεται ότι υπάρχει η ιστορία του «Ερημίτη» και αναφέρεται η ιστορία του. Ο τρίτος τόμος ονομάζεται «Μικρά Ελένη», και σχολιάζεται η ιστορία αυτής. 109
25
5317Αντιχολερικά τερετίσματαΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 48 (29 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 228-230Η Χελιδών μέσα από χιουμοριστικές ιστορίες σχολιάζει την χολέρα. Αρχικά παροτρύνει τις αναγνώστριες να μην διαβάζουν εφημερίδες, καθώς με τον τρόπο αυτό θα παραμένουν ήρεμες και δεν θα επηρεάζονται από τα νέα. Στη συνέχεια, σχολιάζει πώς θα ήταν ο κόσμος αν υπήρχε θετική και αρνητική χολέρα με χιουμοριστικό τρόπο. Τέλος, αναφέρεται στην διάλεξη που θα έδινε η Ιουλία Ουάρδ Χόβ και καλεί τις αναγνώστριες να πάνε και να μην σκέπτονται τον τρόπο επικοινωνίας (διαφορετικές γλώσσες) γιατί η ομιλία διαφορετικών γλωσσών αντικαθίσταται από την κοινή γλώσσα των γυναικών, αυτήν της καρδιάς. 109
26
5316Επιστολή προς την «Ευρυδίκην»ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο. Σμύρνη 24 Σεπτεμβρίου 1871.Έτος Α, τχ. 48 (29 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 226-227Η επιστολή αυτή αναφέρεται αρχικά στο ξέσπασμα της χολέρας, η οποία είχε ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι να απομονωθούν στα σπίτια τους. Στη συνέχεια, αναφέρεται στην έκδοση ενός περιοδικού, το οποίο εκδόθηκε από το Αναγνωστήριο της Σμύρνης. Επίσης, σχολιάζεται ότι ενώ αρχικά υπήρχε ένας σύλλογος στη Σμύρνη, ο οποίος σταμάτησε να λειτουργεί, μετά από κάποιον καιρό ιδρύθηκαν δυο σύλλογοι, εκ των οποίων ο «Ελικών» ιδρύθηκε από τους νέους της Σμύρνης και το «Αναγνωστήριο η Σμύρνη» ιδρύθηκε από μεγαλύτερης ηλικίας άτομα. Τέλος, αναφέρονται περιεχόμενα του περιοδικού τα οποία αναφέρθηκαν από τον Σάββα Κεσσίσογλου, πρόεδρο του αναγνωστηρίου, κατά τον πρόλογο που έκανε σχετικά με τα ωφελήματα των συλλόγων και των περιοδικών στην κοινωνία. 109
27
5315Ύμνος τη ευαγγελιζομένη ΘεοτόκωΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο ποίημα δημοσιεύεται στη στήλη "Ποιήσεις". Αποστέλλεται από τη Σμύρνη.Έτος Α, τχ. 48 (29 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 227-228109
28
5314Οικιακή οικονομία Κεφάλαιον δεύτερον ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΆρθρο σε συνέχειες. Το παρόν άρθρο δεν υπογράφεται.Έτος Α, τχ. 48 (29 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 225-226 Έτος Α, τχ. 49 (14 Οκτωβρίου 1871), σ. 233-234Το παρόν άρθρο χωρίζεται σε δυο μέρη. Το πρώτο πραγματεύεται την ηθική διοίκηση του σπιτιού και το δεύτερο την ενθάρρυνση των υπηρετών. Όσον αφορά στο πρώτο μέρος, αναφέρεται ότι η ηθική διοίκηση του σπιτιού περιλαμβάνει τα καθήκοντα της γυναίκας προς τον οικοδεσπότη, ως προς την ανατροφή των παιδιών της και την επιτήρηση ολόκληρου του σπιτιού. Αναφέρεται ότι η επιτήρηση του σπιτιού συνίσταται στην προσοχή και την επίβλεψη της εκτέλεσης των διαταγών. Σχολιάζεται ότι η καλύτερη διοίκηση γίνεται σε σπίτια μεσαίας τάξης ανθρώπων, καθώς στα μεγάλα σπίτια ή στα δημόσια καταστήματα χρήζονται τρίτοι για να τα επιβλέπουν. Οι γυναίκες που φροντίζουν καλά το σπίτι τους είναι οι γυναίκες, οι οποίες πρώτα έχουν μάθει τον τρόπο να το διοικούν από τη μητέρα τους. Στο δεύτερο μέρος σχολιάζεται ότι δεν αρκεί η οικοδέσποινα να μένει ευχαριστημένη ή μη από την εργασία των υπηρετών αλλά πρέπει να τους το δείχνει με αμοιβές και τιμωρίες, ανάλογα με τον αν το έργο αυτών είναι καλό ή όχι. Αναφέρεται με ποιον τρόπο πρέπει να δίνονται οι αμοιβές και οι τιμωρίες. Όσον αφορά στις πρώτες συμβουλεύει τις γυναίκες να δίνουν στους υπηρέτες τους δώρα, χωρίς όμως να τους δείχνει αρκετή οικειότητα γιατί η αφοσίωση των υπηρετών μπορεί να καταστεί μαλθακή. Όσον αφορά στις τιμωρίες σχολιάζεται ότι οι υπηρέτες πρέπει να τιμωρούνται όταν κάνουν λάθη συνεχώς ή όταν κάνουν λάθη ασυγχώρητα. Τέλος, σχολιάζει σχετικά με τις τιμωρίες ότι πρέπει η γυναίκα να είναι επιεικής και να εξηγήσει το λάθος στον υπηρέτη. 109
29
5313ΑριθμόμετρονΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο άρθρο δεν υπογράφεται. Αναφέρεται ότι αποστέλλεται από τον Ξένο στην "Εφημερίς των Συζητήσεων" της Αθήνας.Έτος Α, τχ. 47 (22 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 224Αναφέρεται ότι κατά την έκθεση που έστειλε ο Ξένος -από το Λονδίνο στην Αθηναϊκή «Εφημερίδα των Συζητήσεων» - ο Θωμάς Κολμάρ από το Παρίσι, εξέθεσε το αριθμόμετρο, το οποίο ξεκίνησε να φτιάχνει κατά το 1862. Αναφέρεται ο τρόπος που λειτουργεί και ότι βραβεύτηκε από τον αυτοκράτορα Ναπολέοντα. Στη συνέχεια, αναφέρεται ότι άξιο βραβείου ήταν και το λογιστήριο κλασμάτων που κατασκεύασε ο Φούλερ, όμως ο τελευταίος δεν επιθυμούσε να κερδίσει χρήματα από αυτήν του την κατασκευή.109
30
5312[Αίνιγματα-λύσεις 18]ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο δεύτερο αίνιγμα παρατίθεται από το Δημ. Μικρούδη. Οι λύσεις των αινιγμάτων παρατίθενται μέσω αποφθεγμάτων από τους Αρτεμισία Πανοπούλου και Σ. Ζαφειρόπουλο, αντίστοιχα.Έτος Α, τχ. 47 (22 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 224Παρατίθενται δυο αινίγματα προς λύση, οι λύσεις των αινιγμάτων του τχ. 44 καθώς και τα ονόματα όσων βρήκαν την λύση των αινιγμάτων. 109
31
5311Το εν Χάλκη ΠαρθεναγωγείονΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο παρόν άρθρο δεν υπογράφεται. Σχολιάζεται η κοινωνική σημασία της σύστασης του παρθεναγωγείου και στη συνέχεια παρατίθενται οι λόγοι που εκφώνησαν ο Φωτιάδης, που ήταν μέλος της εφορίας και η Σκέντου, η οποία ήταν διευθύντρια.Έτος Α, τχ. 47 (22 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 217-220Στο άρθρο αυτό σχολιάζεται η κοινωνική σημασία της σύστασης παρθεναγωγείου, και παρατίθενται οι λόγοι που εκφώνησαν οι Φωτιάδης (έφορος στο παρθεναγωγείο Χάλκης) και Σκέντου (διευθύντρια του παρθεναγωγείου) κατά τα εγκαίνια αυτού. Αναλυτικότερα, αρχικά, αναφέρεται στη μεγάλη θετική επίδραση που ασκεί ένα παρθεναγωγείο όπου συσταθεί, και την αρνητική κατάσταση που επικρατεί σε κάποια περιοχή όταν δεν υπάρχει. Στη συνέχεια, σχολιάζεται ότι στο παρθεναγωγείο της Χάλκης ήδη η Ελένη Αρχιγένους προσέφερε κάποια χρήματα και αναφέρεται ο τρόπος με τον οποίο θα ξοδεύονταν. Όσον αφορά στο λόγο του Φωτιάδη αναφέρεται ότι αν και ήταν φανερή η ανάγκη ίδρυσης παρθεναγωγείου δεν υπήρχαν πόροι ώστε να διατηρούταν και να συντηρούταν το παρθεναγωγείο. Επίσης, αναφέρεται ότι ο έφορος ευχαριστεί τους φιλόμουσους οι οποίοι φρόντισαν με την παροχή των πόρων να ιδρυθεί το παρθεναγωγείο, το οποίο θα συνέβαλε στην ηθική μόρφωση των κοριτσιών του έθνους. Όσον αφορά στο λόγο που εκφώνησε η διευθύντρια του παρθεναγωγείου, Σκέντου, η ίδια αναφέρεται στο κατά πόσο και για ποιους λόγους είναι απαραίτητη η εκπαίδευση του γυναικείου φύλου όλων των τάξεων και κυρίως των κατώτερων. Αναφέρεται ότι η εκπαίδευση βοηθάει στην καλλιέργεια του σώματος και της ψυχής. Η καλλιέργεια της ψυχής αφορά περισσότερο τις γυναίκες παρά η ανάπτυξη του σώματος. Σχολιάζεται ότι η γυναίκα έχει ανάγκη διανοητικής ανάπτυξης και καλλιέργειας για τον στενό κύκλο συναναστροφής της. Θεωρείται ότι η γυναίκα είχε και θα συνέχιζε να έχει μεγάλη επιρροή στον οικογενειακό κύκλο συνεπώς, καθίστατο απαραίτητη η εκπαίδευσή της. Αναφέρεται ακόμη, ότι απαραίτητη είναι η πρωτοβάθμια εκπαίδευση για όλες τις νέες και η δευτεροβάθμια για όσες συνεχίσουν. 109
32
5310Αγγελία ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο παρόν υπάρχει και σε επόμενο τεύχος.Έτος Α, τχ. 46 (16 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 216 Έτος Α, τχ. 47 ( 22 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 224Αναφέρεται ότι τα έργα «παραστάσεις δραματικαί αρμόδιαι εις παρθεναγωγεία», «Συνέδριον των Ηπείρων» και «Συνδιάλεξις του χορού των Μουσών επί του Ελικώνος» πωλούνται έναντι 10 γροσιών, και μπορούν να ανέβουν και ως θεατρικά έργα από τις τελειόφοιτες μαθήτριες του παρθεναγωγείου της Αγίας Φωτεινής, σε κάποιο άλλο παρθεναγωγείο. Η διευθύντρια του παρθεναγωγείου, Σαπφώ Λεοντιάς, εγγυάται ότι τα παραπάνω είναι ευχάριστα για όσους τα διαβάσουν ή τα παρακολουθήσουν. 109
33
5309Ο Γεώργιος Μηνιάτης και η θυγατήρ αυτού ΑσπασίαΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΥπογράφει ως Δόρα Δ' Ιστριά.Έτος Α, τχ. 46 (16 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 209-210Το άρθρο αναφέρεται στις τέχνες. Αρχικά η αρθρογράφος αναφέρει ότι η ποίηση προήλθε από τις δυσχέρειες των κοινωνιών. Αναφέρει ότι η γλυπτική στην Ελλάδα εμφανίστηκε όταν οι Έλληνες αντιμετώπιζαν δυσκολίες. Παρά τα έργα όμως που δημιούργησαν, στην Ελλάδα διατηρήθηκαν λίγα καθώς τα υπόλοιπα πουλήθηκαν σε ξένους λαούς. Στη συνέχεια, ευγνωμονεί τους καλλιτέχνες οι οποίοι εργάστηκαν ώστε να συγκροτηθεί εθνική σχολή ζωγραφικής. Ένας εξ' αυτών είναι και ο Γεώργιος Μηνιάτης. Ακολουθεί η ιστορία του άνδρα αυτού στο άρθρο. Αναφέρεται ότι πριν αρκετά χρόνια ένας Ιταλός κριτικός επισκέφτηκε τις σχολές των καλλιτεχνών της Φλωρεντίας και το ενδιαφέρον του εγέρθηκε από τα έργα του Μηνιάτη. Ο κριτικός είδε το έργο που είχε φτιάξει το οποίο παριστούσε το Μάρκο Βότσαρη. Η αρθρογράφος, σχολιάζει ότι τα έργα που αφιέρωσε ο Μηνιάτης στον ηρωισμό των Σουλιωτών αποδεικνύουν το θρησκευτικό αίσθημά του. Τέλος, αναφέρει ότι καλλιτέχνης ήταν και η κόρη του Ασπασία, η οποία συνέγραφε έργα σχετικά με τη ζωή των Ιταλών. 109
34
5308[Αινίγματα-λύσεις 17]ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤα αινίγματα υπογράφονται από τους: Ν. Τριαντάφυλλος, Μ.Ε., Σ. Σμπυράκης, Σεβαστή Ξανθοπούλου αντίστοιχα.Έτος Α, τχ. 46 (16 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 216Παρατίθενται τέσσερα αινίγματα προς λύση. Επίσης, υπάρχει η λύση των αινιγμάτων του τχ. 43, καθώς και τα ονόματα όσων βρήκαν τη λύση. 109
35
5307Χωρίς τίτλο ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο και δημοσιεύεται στη στήλη "Διάφορα" του περιοδικού.Έτος Α, τχ. 46 (16 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 216Αναφέρεται ότι κάποια αγγλική εφημερίδα λέει για τη φυλή Ζάκα Χαΐλ, του Αφγανιστάν, ότι αποτελείται μόνον από ληστές. Αναφέρει ότι αυτός που σκοτώνει κάποιον πρέπει να δώσει στην οικογένεια του θύματος 12 γυναίκες από συγγενείς του. 109
36
5306Ο τρίπους της Πυθίας (ιστορική αφήγησις)ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΥπάρχει σε συνέχειες. Υπογράφεται από τα αρχικά Ε. Ι. Π.Έτος Α, τχ. 46 (16 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 211-213 Έτος Α, τχ. 47 (22 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 222-223 Έτος Α, τχ. 49 (14 Οκτωβρίου 1871), σ. 235-236 Έτος Α, τχ. 50 (30 Οκτωβρίου 1871), σ. 246-247Η ιστορία αναφέρεται στον χρυσό τρίποδα που προσέφερε η Ελένη στον Ποσειδώνα για να σωθούν από την τρικυμία που ξέσπασε κατά την επιστροφή της, με το Μενέλαο, στη Σπάρτη. Ο χρυσός τρίποδας μετά από 600 χρόνια μαζεύτηκε από ένα ψαρά. Στη συνέχεια, αναφέρει ότι οι Μιλήσιοι και οι Κώες είχαν μια διένεξη για το χρυσό τρίποδα και αποφάσισαν να επισκεφτούν το μαντείο των Δελφών. Και έτσι έπραξαν. Ο χρησμός του μαντείου τους είπε ότι έπρεπε να βρουν το σοφότερο όλων ώστε να του δώσουν το χρυσό τρίποδο. Τότε ξεκίνησαν το ταξίδι τους για να τον βρουν. Στη συνέχεια, γίνεται εκτενής αναφορά για όσους συνάντησαν. Με τη σειρά που αναφέρονται πρώτα επισκέφτηκαν το Θαλή το Μιλήσιο, ο οποίος θεωρούσε ότι υστερούσε σοφίας, επισκέφτηκαν, μετά τον Σόλωνα στην Αθήνα, τον οποίο πρότεινε ο Θαλής, από κει ο Σόλωνας τους πρότεινε έναν άνθρωπο τον οποίο θεωρούσε περισσότερο σοφό από αυτόν, τον Βία. Έτσι, οι πρεσβύτεροι ξεκίνησαν το ταξίδι τους προς την Πριήνη, όπου κατοικούσε ο Βίας. Ο Βίας δεν δέχτηκε το χρυσό τρίποδα και είπε στους Μιλήσιους να επισκεφτούν τον Χίλωνα. Όπως οι προηγούμενοι έτσι και αυτός θεωρούσε ότι δεν ήταν τόσο σοφός όσο έπρεπε, για να κριθεί ως σοφότερος όλων. Ο Χίλων επίσης, αρνήθηκε και τους έστειλε στον Φύζωνα. Πήγαν μετά στον Φύζωνα, ο οποίος, επίσης, αρνήθηκε πως είναι σοφότερος όλων, εκείνος τους είπε να ταξιδέψουν προς τον οίκο του Κλεόβουλου. Έτσι και έπραξαν, αλλά ούτε και ο Κλεόβουλος δέχτηκε καθώς όπως υποστήριξε ήταν βαριά άρρωστος, αυτός τους συμβούλευσε να ταξιδέψουν προς το σπίτι του Πιττακού, εκείνος μη θεωρώντας σοφότερο όλων τον εαυτό του, τους υπέδειξε τον Περίανδρο όπου κατοικούσε στην Κόρινθο. Εκεί ήταν το τελευταίο ταξίδι των Μιλήσιων, όπου ήταν συγκεντρωμένοι όλοι οι προαναφερθέντες άνδρες. Μετά από μια συζήτηση ο Βίας είπε ότι η σοφία περιλαμβάνει όλα όσα ανέφεραν οι σοφοί άνδρες για τον λόγο αυτό ο χρυσός τρίποδας ανήκει στο Θεό που τους τον δώρισε και έτσι επέστρεψαν το χρυσό τρίποδα στο μαντείο των Δελφών. 109
37
5292Χωρίς τίτλο ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο. Δημοσιεύεται στη στήλη "Διάφορα".Έτος Α, τχ. 46 (16 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 216Αναφέρεται ότι μια μητέρα ονόματι Ανθή Βέντζε από την Ήπειρο, πήγε την κόρη της στις Αδελφές του Ελέους, οι οποίες διενεργούσαν προσηλυτισμό. Μετά από κάποιο καιρό όταν η μητέρα πήγε να πάρει την κόρη της από εκεί δεν την άφησαν, καθώς όπως υποστήριξαν η κόρη της είχε ασπαστεί το καθολικό θρήσκευμα και η μητέρα της δεν είχε κανένα δικαίωμα ως προς αυτήν. Η μητέρα, έκανε μήνυση προς τη Δυτική σχολή στη Θήρα. 109
38
5291Το λαχείον του γάμουΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΥπογράφεται από τα αρχικά Γ. Α. Ξ.Έτος Α, τχ. 46 (16 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 215-216Το παρόν άρθρο αναφέρει ότι στην Αμερική, όπως πληροφορούνται από μια εφημερίδα, γίνονται γάμοι με λαχείο. Πέντε κορίτσια θα διαλεχτούν για το σκοπό αυτό, στα οποία θα δοθεί χρηματική αμοιβή. Αναφέρονται οι προϋποθέσεις και οι όροι συμμετοχής. 109
39
5290Ο βίοςΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο ποίημα δημοσιεύεται στη στήλη "Ποιήσεις" του περιοδικού.Έτος Α, τχ. 46 (16 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 213-214109
40
5289Περί της αγωγής του τέκνου προ της γέννησης αυτούΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΆρθρο σε συνέχειες.Έτος Α, τχ. 46 (16 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 210-211 Έτος Α, τχ. 47 (22 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 220-222Το άρθρο χωρίζεται σε δυο μέρη. Το πρώτο πραγματεύεται την καλή ή μη φύση των γονιών και κατ’ επέκταση ποιοι πρέπει και ποιοι όχι να κάνουν παιδιά. Το δεύτερο μέρος πραγματεύεται τη διαγωγή των παιδιών και ιδιαίτερα από την πλευρά της μητέρας. Σχετικά με το πρώτο, ο αρθρογράφος αναφέρει ότι, ο άνθρωπος που θέλει να μεριμνήσει για την ανάπτυξη και την μόρφωση όλης της ανθρωπότητας πρέπει να μεριμνήσει πρώτα για την ανάπτυξη και τη μόρφωση του παιδιού. Για να έχει το παιδί καλή φύση πρέπει και οι γονείς αυτού να έχουν καλή φύση. Οι τελευταίοι είναι αυτοί, που κατά τον αρθρογράφο, πρέπει να παντρεύονται και να αποκτούν παιδιά. Παρατηρεί ότι οι ανήλικοι ή οι μεσήλικες και όσοι πάσχουν από σωματικά ή πνευματικά προβλήματα δεν πρέπει να αποκτούν παιδιά, καθώς τα τελευταία θα έχουν προβλήματα ή ακόμα και πρόωρο θάνατο. Στο δεύτερο μέρος, όπως προαναφέρθηκε, ο αρθρογράφος πραγματεύεται τη διαγωγή των παιδιών και των μητέρων αυτών. Αναλυτικότερα, υποστηρίζει ότι κατά την κύηση η μητέρα πρέπει να έχει αγνά συναισθήματα, πρέπει να προσέχει τη διατροφή της, να μην βρίσκεται σε στενούς χώρους, να κάνει χαρούμενες σκέψεις κ.ά. Στηρίζει την άποψή του λέγοντας όπως τα ό,τι νιώθει η μητέρα νιώθει και το παιδί. Επομένως, η μητέρα πρέπει να καλλιεργεί το πνεύμα και το σώμα της. Τέλος, αναφέρει ότι και ο σύζυγος πρέπει να βοηθάει τη γυναίκα ώστε να είναι εύθυμη και όχι το αντίθετο, γιατί αυτό επηρεάζει το παιδί. 109
41
5288ΑίνιγμαΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΤο αίνιγμα παρατίθεται από τον Ν. Τριαντάφυλλο.Έτος Α, τχ. 45 (1 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 208Παρατίθεται ένα αίνιγμα προς λύση. 109
42
5287Περί καφουράςΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 45 (1 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 208Αναφέρεται στην καμφορά, φυτικό προϊόν, το οποίο είναι χρήσιμο στην ιατρική, και έχει πλούσια οικιακή χρήση (π.χ. παρασκευάσματα αναλγητικά, φαρμακευτικά, φύλαξης ρούχων κλπ), αφεαυτό ή στην ανάμειξή του με άλλα προϊόντα. Αναφέρονται επίσης παρενέργειες της κακής χρήσης των κόκκων του φυτού. 109
43
5286Παραδοξολογίαι ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο.Έτος Α, τχ. 45 (1 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 208Αναφέρονται τρεις ιστορίες. Η πρώτη αναφέρεται σε μια φυλή της Νέας Ισπανίας, τους Μποϊάς, στην οποία ο Θεός έδωσε το δικαίωμα να σκοτώνουν τους άγαμους άνδρες και να υιοθετούν τις γυναίκες και τα παιδιά για να αυξήσουν το δικό τους γένος. Οι άνθρωποι της φυλής ήταν πάντοτε περιπλανώμενοι. Η δεύτερη παράδοξη ιστορία αναφέρει ότι ο Θεός έδωσε μια ράβδο στον Αδάμ, ο οποίος κάθε φορά που χτυπούσε τη θάλασσα γεννιόταν ένα ήμερο ζώο, ενώ όταν η Εύα πήρε τη ράβδο τα ζώα που γεννιούνταν ήταν άγρια. Η ιστορία δείχνει ότι η γυναίκα είναι υπεύθυνη για καθετί κακό. Τέλος, η τρίτη ιστορία αναφέρει ότι οι ραβίνοι των αρχαίων Ιουδαίων πίστευαν ότι ο Θεός έπλασε τον Αδάμ με ουρά, επειδή όμως δεν του άρεσε, από την ουρά του Αδάμ έπλασε τη γυναίκα. Άλλοι υποστηρίζουν ότι ο Θεός έφτιαξε πρώτα τον άνδρα διπλό και από το χωρισμό προέκυψε η Εύα. Τέλος, κατά τους Εβραίους, επειδή ο Αδάμ δεν ήθελε να φάει από τον απαγορευμένο καρπό, η Εύα έκοψε ένα κλαδί το οποίο χρησιμοποίησε ως ρόπαλο για να γίνονται επιθυμητές, από τον Αδάμ, οι διαταγές της. 109
44
5283ΔαιμονομανίαΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο.Έτος Α, τχ. 45 (1 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 207-208Αναφέρονται δυο ιστορίες. Η πρώτη αφορά σε έναν Ισπανό ο οποίος ακούγοντας ιστορίες για την κόλαση, πίστεψε ότι ο Θεός δεν θα τον συγχωρέσει για τις αμαρτίες του και αρρώστησε. Ο γιατρός του για να τον αφυπνίσει έφτιαξε ένα σκηνικό κατά το οποίο άγγελος εμφανίστηκε και αφού είπε στον Ισπανό ότι οι αμαρτίες του συγχωρούνται ο τελευταίος θεραπεύτηκε. Η δεύτερη ιστορία αφορά σε έναν Άγγλο ο οποίος νομίζοντας ότι πέθαινε ζητούσε συνεχώς από τους φίλους του να τον θάψουν, καθώς υποστήριζε ότι είχε αρχίσει η σήψη του σώματός του. Οι φίλοι του για να τον αφυπνίσουν αποφάσισαν να προβούν σε πράξεις. Όταν πήγαν να τον θάψουν άνθρωποι άρχισαν να τον βρίζουν, εκείνος θύμωσε, σηκώθηκε και όρμησε κατά των υβριστών. Μετά από αυτό γύρισε στο σπίτι του με μώλωπες, αλλά έχοντας σώας τας φρένας. 109
45
5281Η μήτηρΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο.Έτος Α, τχ. 45 (1 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 207Το άρθρο αυτό αναφέρει τις σκέψεις που κάνει μια μητέρα, βλέποντας το πρώτο της παιδί. 109
46
5280Τα κατά την ανάρρησιν του Μ. ΒεζύρουΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 45 (1 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 203-204Ο αρθρογράφος περιγράφει την εκφορά του αποθανόντος βεζίρη και την στέψη του ανάδοχού του, Βεζίρη Μαχμούτ πασά. Σχολιάζει και τις αντιδράσεις του κόσμου που παρακολούθησαν τις τελετές. 109
47
5277Η Ζηνοβία (Απόσπασμα Δ')ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΈτος Α, τχ. 45 (1 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 203-204Το απόσπασμα αυτό του μυθιστορήματος πραγματεύεται το ατομικό συμφέρον του ανδρός από το γάμο του με μια γυναίκα. 109
48
5275[Η άποψη της Ιουλίας Ουάρδ Χόβ για την εκπαίδευση και το ρόλο των γυναικών]ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΝέα Υόρκη, 26 Ιουλίου 1871.Έτος Α, τχ. 45 (1 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 201-202Η αρθρογράφος σχολιάζει ότι είναι απαραίτητο να εκπαιδεύονται οι γυναίκες για να μπορέσουν να συμβάλλουν στην ειρήνευση του κόσμου. Αναφέρει, ακόμη, ότι μέχρι πρότινος οι γυναίκες οριοθετούνταν από τους άνδρες ως προς την εκπαίδευση που έπρεπε να λαμβάνουν. Θεωρεί ότι δεν υπάρχουν οι γνώσεις που είναι κατάλληλες για το γυναικείο φύλο και κατάλληλες για το ανδρικό, αντίθετα υποστηρίζει ότι όλες οι γνώσεις είναι κατάλληλες και για τα δυο φύλα, καθώς ο Θεός έπλασε αμφότερους κατ’ εικόνα και ομοίωσή Του. Σκοπός των γυναικών δεν θα πρέπει να είναι η φροντίδα της εξωτερικής τους εμφάνισης καθώς έτσι δεν αθ μπορούν να διαπαιδαγωγήσουν σωστά τις κόρες τους. Θα πρέπει να στοχεύουν να διδάσκουν στις άλλες γυναίκες ό,τι οι άνδρες δίδαξαν σε άλλους άνδρες. Θεωρεί χρέος των γυναικών να αλληλογραφούν μεταξύ τους ώστε να πολλαπλασιάζεται η βοήθεια που μπορούν να προσφέρουν. Τέλος, αναφέρει ότι όταν οι μητέρες διδάσκουν σωστά τους γιους τους δεν υπάρχουν τύραννοι. 109
49
5274Ιουλία Ουάρδ Χόβ τη «Ευρυδίκη» χαίρεινΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο.Έτος Α, τχ. 45 (1 Σεπτεμβρίου 1871), σ. 201Στο άρθρο αναφέρεται ότι η Ιουλία Ουάρδ Χόβ συνεργάζεται με το περιοδικό και η αρθρογράφος ευχαριστεί δημόσια για αυτήν την συνεργασία.109
50
5273[Αινίγματα-λύση 16]ΕυρυδίκηΝαιΕλληνικήΕίναι ανυπόγραφο. Το αίνιγμα τίθεται από τον Ν. Τριαντάφυλλο.Έτος Α, τχ. 44 (26 Αυγούστου 1871), σ. 200Παρατίθεται ένα αίνιγμα προς λύση, οι λύσεις των αινιγμάτων του τεύχους 41 καθώς και τα ονόματα όσων βρήκαν τη λύση στα αινίγματα αυτά.109